Wat is er nieuw

voeding planten.

sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
ik zie veel mensen plantenvoeding toevoegen. hoe bepaal je hoeveel voeding er toegevoegd moet worden en wat er toegevoegd moet worden.

Plantenvoeding kun je het beste toevoegen volgens de bijsluiter want dat verschilt per merk. Als je veel licht of veel planten hebt dan kun je dat aanpassen.
Dus een standaard hoeveelheid noemen is erg lastig. Naast sporenelementen (plantenvoeding) hebben planten ook nitraat en fosfaat en co2 nodig.
j
Je kan misschien eens alle waarden laten testen als je het idee hebt dat er momenteel tekorten zijn.Het hangt dus van meer factoren af hoeveel voeding er nodig is.

Wat voor bak heb je en hoe is die beplant en gebruik je co2?

mijn aquarium is niet heel erg veel beplant zie mijn andere post. gebruik wel CO2 en zal proberen deze week even mijn water weer te testen. maar het ging mij er meer om hoe en wanneer weet je of je wat toe moet voegen. lijkt mij dat de stoffen eens een keer op zijn? mijn bak is 180 liter

Mijn bak is ook ongeveer 180 liter....co-s geef je constant toe dus dit blijft in je water of geef je de planten constant toe.....als je dan ijzerstoffen geeft of een ander voedingsmiddel en je doseert volgens bijlage kan je toch niet missen 🙂🙂🙂

oke ijzer meet ik regelmatig en wanneer dit te laag is dan voeg ik een tabletje toe zeg maar voor de rest heb ik geen voeding naast CO2 toegevoegd. me planten groeien goed maar was benieuwd waarom en hoe mensen dan op het toevoegen komen.

ik zie veel mensen plantenvoeding toevoegen. hoe bepaal je hoeveel voeding er toegevoegd moet worden en wat er toegevoegd moet worden.
Het is eigenlijk eenvoudig, ga in eerste instantie uit van het advies van de producent van je meststof. Waarbij ik dan als aanvulling zou willen geven; reken alles om naar dagelijkse porties. Blijf daarna goed kijken naar je planten en de plantomgeving, zij vertellen je of alles in orde is of niet.

Het is eigenlijk eenvoudig, ga in eerste instantie uit van het advies van de producent van je meststof. Waarbij ik dan als aanvulling zou willen geven; reken alles om naar dagelijkse porties. Blijf daarna goed kijken naar je planten en de plantomgeving, zij vertellen je of alles in orde is of niet.

ik zal eens gaan kijken hoe het gaat zonder wanneer er iets verandert dan ga ik meten en kijken wat er aan de hand is en desnoods langzaam starten met toevoegen. bedankt voor het antwoord

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan