Wat is er nieuw

Voeding sluierstaartvissen

K

kate2

Guest
Ik heb sinds gisteren twee sluierstaartvissen. De viswinkel raadde mij aan om elke morgen eten te geven en niet meer dan dat ze binnen 2 minuten opeten (en de rest verwijderen). Ik heb deze morgen eten gegeven, maar dat bleef drijven aan de oppervlakte en de visjes hadden precies niet door dat er eten was :stom: Ze hebben dus ook niet gegeten en nu maak ik mij wat ongerust. Hoe kan ik hen duidelijk maken dat er eten is?

Ik las ook nog op internet vandaag dat je best eten koopt dat zinkt omwille van lucht binnenhappen. Ik heb van die bruine kleine bolletjes en die blijven drijven. Koop ik dan best iets anders? IK heb ook ingevroren versvoer gekocht, maar ik wil dat beperken tot 1 � 2 x per week.

��n keer per dag voeren en zeker zoveel dat ze in twee minuten opeten is veel te weinig. Sluiers zijn langzame eters en daarnaast zijn de sluiertjes die in winkels verkocht worden nog babyvisjes. We weten allemaal dat baby's veel en vooral vaak gevoerd moeten worden. Dit is voor vissenbaby's niet anders dan voor mensenbaby's.

De visjes zullen nog moeten wennen en daarna beginnen met eten.

Drijvend voer is geen probleem voor sluierstaarten, maar het blijft een hardnekkig fabeltje. Veel belangrijker is dat het voer van hoge kwaliteit is.

Ben je ervan op de hoogte dat sluierstaarten erg groot worden (25-30 cm) en dus veel ruimte nodig hebben (minimaal 50l. per vis en minimaal 120 cm. zwemruimte)? Dat is niet eens veel gevraagd voor zulke joekels:

pYRcyz3Ee-wfeBZLvUsK9RGPfE6sn2u8.jpeg

Bedankt voor de informatie! Dat wist ik niet toen ik ze kocht (winkel had mij gezegd dat in mijn aquarium van 60liter drie vissen konden), maar weet ik nu dankzij internet en dit forum 🙂 Nu zitten ze in een 60 liter aquarium maar ik zal mij dus inderdaad gauw een groter aquarium moeten aanschaffen.

Ondertussen eten de visjes en ze zijn zot van de bloedwormpjes 🙂 Het groter aquarium volgt in de nabije toekomst.
Hoe groot worden sluiers dan wel gemiddeld? Want in de winkel stond 15 centimeter. Nog ��n van de redenen dat ik die vissen nam, bij de gewone goudvissen stond 40 cm en dat leek mij niet doenbaar.

En 15 cm. leek je ook niet wat te groot voor een 60 cm. bak? De vis op de foto die ik geplaatst had haalt de 15 cm. (nog) niet, maar zoiets zet je niet in zo'n klein bakje.

Een beetje sluier (wel afhankelijk van de variant en de omstandigheden waarin de vis is opgegroeid), moet de 20 cm. wel kunnen halen. Groter is geen uitzondering.

Erg goed merk voor sluiervoer is Hikari.

Jones zei:
Een beetje sluier (wel afhankelijk van de variant en de omstandigheden waarin de vis is opgegroeid), moet de 20 cm. wel kunnen halen. Groter is geen uitzondering.

Om hoeveel tijd gaat dit? Vol sluierleven of ��n jaar?

Hoeveel moeten sluierstaarten dan eten?
Wij hebben sinds zaterdag 1 sluierstaartje en die begon zondag avond al naar lucht te happen.
Ik heb toen op internet gezocht, al het overtoligge voer uit de bak eruit gevist en een deel van het water ververst..

Ik las ook dat 1 keer in de 2 dagen een mespuntje voer genoeg is, dus gister heb ik 'm niet gevoerd.
Vanochtend wel 3 korrels gegeven.
(er staan zo veel verschillende dingen op internet, dat ik niet meer goed weet wat nou te veel/ te weinig is.

Groetjes Mirjam

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan