voeding voor axelotols????


A

axopaul

Guest
Goede dag allenmaal.

Ik heb even een vraag over wat ik mijn baby axo's kan gaan voeren!

ik heb micro voeding van mijn baby kois ik heb wel het idee dat ze het eten en het daar wel aardig op doen ( de naam van deze voeding weet ik niet)

ik heb al verschillende keren atemia gegeven maar naar mij eigen idee is dat nog wat te groot

ik probeer deze ook te kweken maar krijg het niet voor elkaar
iemand daar nog wat ideeen over?

en heb ook wat bloedwormen gekocht maar heb eigenlijk geen idee of dit wel geschikt zijn voor deze kleine axo's?

dus ik had een vraag had iemand een idee wat ik ze allemaal kan geven en wat voor al niet!


ze zijn nu ongeveer 1 week oud en ongeveer 10 to 12 mm

MVG paul
 
Voedsel zoals watervlooien zijn een goede basis, erg voedzaam. Net als alle voedselbronnen uit de wilde natuur, zit hier ook weer het risico aan van ziektes en parasieten, wees dus voorzichtig. De watervlooien zijn uitermate geschikt als voedsel voor de Axolotl larve.

Een ding om te onthouden bij het voeden van Axolotls is dat ze goede kwaliteit voedsel nodig hebben, met weinig olie of vet. Ze kunnen leverklachten krijgen bij te veel vet voedsel (Tubifex en grindallwormen zijn hier een goed voorbeeld van). Tot slot, zorg er voor dat het voedsel goed gebalanceerd is qua prote�nen en vitamine. Het heeft geen zin om ze veel prote�nen te geven als ze weinig vitaminen binnen krijgen.
 
Ok� dank je wel. Dan ga ik die morgen ook even kopen. Maar zouden bloedwormen ook kunnen of zou je zeggen levert niet
 
Ik heb er water vlooien in gedaan maar ben er een aantal axo,s door kwijt geraakt
 
Ik dacht zal effe een update geven van de stand van zaken. Ook al is er niet veel te melden. Ze groeien goed en zijn bijna 2 cm lang nu. Geef ze water vlooien en atemia en nog altijd dat droog voer in poeder vor. Verder al wel een aantal keer atemia geprobeerd te kweken maar zelfs na 8 pogingen nog geen resultaten.

Tot Zo ver de update
 
Artemea,s zijn ook piep klein,he.

Dan lucht stilzetten,en GOED kijken.

Hoe doe jij het dan?

Watervlooien ook uit zeven,he.
Dat je de kleinste voert.
 
Ik zag het door dat ik het lucht uit het gezet en 10 ben gaan wachten. En dan een lamp er op te zetten. Maar zag geen verschillende lagen zo als je zou moeten zien
 
Hoi Axopaul,

Pas op met levend voer; de axo's slurpen hun eten naar binnen, dus ook levend. Muggenlarven e.d. kunnen zo via de kieuwen van de axo weer ontsnappen. Ook heb ik verhalen gehoord dat levend voer zich een weg door de axo kan eten. Wellicht is hoogwaardig diepvriesvoer een goede optie.
 
Axo's hebben geen kieuwen als in 'gleufjes' zoals normale vissen hebben, de kieuwen van de axo's zijn de uitstulpsels aan hun kop en daar gaat dus niks doorheen. Beetje inlezen voor je advies geeft.
 

Terug
Bovenaan