Wat is er nieuw

Voeding

Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Leeftijd
43
Website
www.instagram.com
Beste allemaal,

Sinds gisteren heb ik al veel mogen leren hier. Het enige waar ik nog niet helemaal uit ben is het volgende:
Onze Betta krijgt speciale Betta korrels (3 korrels per dag -- hikari betta bio) en de overige vissen krijgen vlokkenvoer.
Is het noodzakelijk de Japonica's bij te voeren, of hebben die genoeg te grazen in de Rio 180 (liter)?
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, maar al het voer dat ik er in gooi voor de garnalen (korrels of tabletten) wordt opgegeten door de overige bewoners. Met name de Betta is een ster in het opeten van de grote kreeft korrels.
Dus eigenlijk drie vragen in 1.

1. Krijgt de Betta voldoende voeding ?
2. Hoeveel vlokkenvoeding moeten de overige bewoners krijgen?
3. Moeten de garnalen bij gevoerd worden?

Alweer bedankt.....

visWetensch naamaantal
KempisBetta Splendens1
vuurtetraHyphessobrycon amandae5
neon tetra5
goudtetraHemigrammus Rodwayi5
japonica garnaalCaridina Japonica7
Venezolaanse dwergpantsermeervalCorydoras habrosus2
Dwerg CorydorasCorydoras hastatus2
stervlekzalmpristella maxillaris5
diamant tetraMoenkhausia pittieri4
zwarte neonHyphessobrycon herbertaxelrodi5

Ik weet alleen dat mijn betta's alles lusten......Kleine regenwormen, vliegen ,spinnen, bladluizen, jonge visjes, nou ja alles wat in de bek past en zelfs af en toe algentabletten. Betta's zijn opportunisten en eten echt alles. Heb er eentje gehad die binnen 2 dagen de staarten van 5 prachtige guppen geheel en al tot aan de wortel had afgevreten, de dag erna begon hij aan de (overleden) guppen zelf....!
Zijn geen lieve visjes!!

Betta's kan je ook eerst vol laten vreten met schildpad voer van gedroogde inseckten dat blijft drijven, en dan geef je de rest van de vissen eten dan zal hij daar niet zo snel meer op afkomen omdat hij al verzadigd is.
Garnaaltjes en vissen samen is meestal voernijd omdat vissen ook vrijwel alles opvreten wat voor de garnalen is bedoeld zoals waffers en pellets... dit kan je eigenlijk niet voorkomen als je vissen bij garnalen houd.
Denk ook niet dat de garnalen tekort komen als je regelmatig voert, je zou gekookte andijvie of wortel brocolie sperzieboontje op een taartvorkje kunnen prikken en deze zo op de bodem zetten, meeste vissen blijven daar wel vanaf omdat niet zo intressant hapje is... Platy's wel die zijn gek op groenvoer dus blijven er niet vanaf maar je garnalen zullen het wel oppeuzen dus krijgen ze genoeg binnen aan groenvoer.
Voor de dwerg corydoras is er niet veel andere optie dan granulaat of pellets die zinken.
Maar over het al;gemeen als je 1x of 2x perdag wat voert zullen de vissen of garnalen niette kort komen, zie je vissen wat vermageren dan voer je wat te weinig en dat zie je snel aan neontetra's die hun buikje gaan verliezen na x aantal weken dan voer je te krap.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan