Voedingsadvies gevraagd


G

Guppie82

Guest
Zoals jullie misschien in mijn album hebben gelezen is mijn aquarium kapot gegaan en zitten de sluiers nu in een specikuip in onze garage waar het ca 12-15 graden is. Helaas heb ik 2 "miskopen" gedaan qua voer.
1 zak wintervoer en 1 potje voer wat drijft..

dit is het drijvende voer wat ik perongeluk gekocht heb, is dat goed of slecht om te voeren?

-KCvqljsEFM5DGo3kZUGkiMsk-Ug6yMq.jpeg


En dit is het wintervoer

-KCvqljsEFM5DGo3kZUGkiMsk-Ug6yMq.jpeg


Kan ik deze gewoon opvoeren? Eventueel in combinatie met wel goed voer (zo ja welke?!)
 
ikzalf heb ook sanikoi drijvend, ik voer al sinds jaar en dag drijvend en nog nooit problemen mee gehad.
let er vooral op hoe ze reageren en of ze geen las ervan hebben. anders zou ik het gewoon opvoeren. ik weet sowieso dat meer mensen hier koivoer voeren
 
Dat drijvende voer is volgens mij wel oke. Dat wintervoer zinkt, vervuilt veel en mijn vissen lusten het niet.
 
Ik heb die bovenste ook alvast is huis gehaald, maar tegen mij werd gezegd dat het zou zinken.
Mwah, ik zie het wel als ik hem eindelijk open kan/mag maken :D

Ik heb naast Colombo, nog JBL Goldpearls en Saki Hikari Fancy Goldfish.

Dus drijvend voer is geen ramp?
 
De kwaliteit van het voer is belangrijker dan of het drijft of zinkt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor drijvend voor omdat dit niet op de bodem tussen de plantjes en andere plaatsen kruipt waar de vissen niet bij komen. Een kanttekening is dat goudvissen grondelaars zijn en dus liever van de bodem eten, daarom geef ik ze ook 1 keer per dag zinkend voer.
 
Jones zei:
De kwaliteit van het voer is belangrijker dan of het drijft of zinkt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor drijvend voor omdat dit niet op de bodem tussen de plantjes en andere plaatsen kruipt waar de vissen niet bij komen. Een kanttekening is dat goudvissen grondelaars zijn en dus liever van de bodem eten, daarom geef ik ze ook 1 keer per dag zinkend voer.

Als ze geen drijvend voer gewend zijn,... hoe laat je ze er dan aan wennen?
Kan ook zo zijn dat ze het niet aannemen en dan drijft het voor niks in je bak :D
 
@ Guppy82, of iemand anders die het weet:

Zinkt dit voer wel meteen als je het tussen je vingers neemt en het pas onder water los laat?
 
Katy707 zei:
Jones zei:
De kwaliteit van het voer is belangrijker dan of het drijft of zinkt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor drijvend voor omdat dit niet op de bodem tussen de plantjes en andere plaatsen kruipt waar de vissen niet bij komen. Een kanttekening is dat goudvissen grondelaars zijn en dus liever van de bodem eten, daarom geef ik ze ook 1 keer per dag zinkend voer.

Als ze geen drijvend voer gewend zijn,... hoe laat je ze er dan aan wennen?
Kan ook zo zijn dat ze het niet aannemen en dan drijft het voor niks in je bak :D
Een paar dagen niets anders geven, dan pakken ze het wel.
 
Jones zei:
Katy707 zei:
Jones zei:
De kwaliteit van het voer is belangrijker dan of het drijft of zinkt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor drijvend voor omdat dit niet op de bodem tussen de plantjes en andere plaatsen kruipt waar de vissen niet bij komen. Een kanttekening is dat goudvissen grondelaars zijn en dus liever van de bodem eten, daarom geef ik ze ook 1 keer per dag zinkend voer.

Als ze geen drijvend voer gewend zijn,... hoe laat je ze er dan aan wennen?
Kan ook zo zijn dat ze het niet aannemen en dan drijft het voor niks in je bak :D
Een paar dagen niets anders geven, dan pakken ze het wel.

Ah, ok�.
 
Katy: nee het zinkt echt niet... Zelfs niet als je het onderwater duwt of een paar uur laat drijven...
 
De temperatuur valt me achteraf erg mee, vandaag gemeten het is 17 graden. Kan het dan kwaad om dat wintervoer te voeren?
 
Guppie82 zei:
Katy: nee het zinkt echt niet... Zelfs niet als je het onderwater duwt of een paar uur laat drijven...

Bedankt voor het antwoord.
Dan laat ik hem eerst dicht en gebruik ik hem als reserve.

Ik wil namelijk zinkend voer geven.
 

Terug
Bovenaan