Wat is er nieuw

Voedingsbodem of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BertD
  • Startdatum Startdatum
B

BertD

Guest
Ik ga verhuizen en ga mijn bak helemaal leeg halen.

Nu moet deze weer opgebouwd worden over een paar maand.
Het gaat om een Aqualantis fusion 80.

Raden jullie een voedingsbodem aan?
Wat nu vaak het geval is bij het verwijderen van te veel planten komt de voedingsbodem omhoog en dat ziet er niet uit op zwart grind.

Groeten,
Bert

Meest voedingsbodems zijn naar 1 jaar al uitgewerkt, dus dan moet je hem weer vervangen. Ik zou voor voedingscapsules gaan oid 😉

Zou het niet doen en gewoon met voedingsbollen of capsules werken.

Meest voedingsbodems zijn naar 1 jaar al uitgewerkt, dus dan moet je hem weer vervangen. Ik zou voor voedingscapsules gaan oid 😉

Denk dat je mis bent met ph verlagende bodems want echte voedingsbodems gaan over het algemeen meerdere jaren mee hoor.
Wil niet zeggen dat ik een voedingsbodem zal aanraden maar wil dat toch ff corrigeren 😉

Het hangt van het merk af maar voedingsbodems gaan doorgaans langer mee dan een ph verlagende bodem inderdaad. Toch kun je bodemrot krijgen en zul je van tijd tot tijd deze moeten vervangen dus ik zou het niet doen zoals ik al aangaf.

Als je zand neemt helemaal niet doen, heb ik ook gedaan, ik kreeg bodemrot:stars:

vind voedingsbodems alleen praktisch als je echt van die amano en igwanunu (of hoe dat ook mag heten) bakken gaat maken.. anders zou ik zeggen nee en gewoon lekker werken met voedingsbollen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan