Wat is er nieuw

Voedingsbodem omhoog gekomen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xirlanos
  • Startdatum Startdatum
X

Xirlanos

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de aquarium wereld, en heb gisteren dan ook mijn eerste nano aquarium gevuld. Bij het vullen met water is de straal net een beetje naast het bord gekomen waardoor er wat van de voedingsbodem naar boven is gekomen. Nu is het water nog steeds troebel.. wat kan ik hieraan doen?

IMG_8828.JPG

Om eerlijk te zijn had ik geen voedingsbodem gebruikt want dit zie je vaker gebeuren en na verloop van tijd is de bodem uitgewerkt en moet alles weer op de kop.
Zelf zou ik alles er weer uithalen en gewoon vullen met een grindbodem en voor de voeding zou je voedingscapsules kunnen gebruiken of kleibollen.

Je moet alles wat om het plantje zit goed weghalen want ik zie volgens mij nog iets van dat wol zitten en de stengels mogen wel iets uit elkaar hoor😉.
Wat ga je in dit bakje voor bewoners nemen??

Om eerlijk te zijn had ik geen voedingsbodem gebruikt want dit zie je vaker gebeuren en na verloop van tijd is de bodem uitgewerkt en moet alles weer op de kop.
Zelf zou ik alles er weer uithalen en gewoon vullen met een grindbodem en voor de voeding zou je voedingscapsules kunnen gebruiken of kleibollen.

Je moet alles wat om het plantje zit goed weghalen want ik zie volgens mij nog iets van dat wol zitten en de stengels mogen wel iets uit elkaar hoor😉.
Wat ga je in dit bakje voor bewoners nemen??
Bedankt! Gaan de planten dan niet wortelen? En de verkoper had mij verteld dat ik de wol eromheen moest laten zodat ze niet uit elkaar vallen.. en anders doe ik het wel even opnieuw 🙂

Nou mooie verkoper zeg. Dat moet er echt omweg want dat kunnen de vissen anders opeten en dat wil je vast niet hebben. Gewoon de stengels/wortels schoon maken van alles wat eromheen zit en dan ze rustig in de bodem steken. Daarbij mag je de stengels best wat uitelkaar zetten zodat ze beter licht krijgen en goed kunnen groeien.
Die verkoper zet zn eigen kamerplanten vast in een snelkookpan thuis😀😉..

Vaak heb je de eerste dagen wel wat troebel water en dat trekt wel bij hoor.

mocht je planten niet willen blijven zitten steek dan 2a3 stengels door een filterpijpje (zie foto)
oj6237500a.jpg

voedingsbodem daar hebben je gekozen planten weinig aan aangezien deze de voeding via het blad opnemen
en net wat John zegt gaat vroeg of laat problemen geven die voedingsbodem dus er uit halen als het kan

groet

jaap

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan dadelijk het grind en de andere bodem weer even filteren en het opnieuw doen. Ik wil er trouwens neon tetra in zetten. Heb ik altijd al leuke visjes gevonden 🙂

Hoeveel liter is je bak? Voor nano aquaria kun je denk ik beter kijken naar guppy's of een micro rasbora soort.

Ik ben ook benieuwd naar de inhoudt want een nano is niet erg geschikt voor visjes. Het mooiste is om daarin garnalen te houden of bijvoorbeeld een Betta.
Maar het hangt ook af van het formaat van je bakje.
Guppen moet je niet in een nano houden in elk geval.

http://www.licg.nl/yz/dieren/vissen/vissen/neontetra.html

Hier geeft men 60cm aan voor de Neon.

Ik heb een 20 liter bak, deze verkoper zij dat daar wel een paar neon tetra's in kunnen.. in ieder geval garnalen..

Welkom in de aquariumwereld.
Hoe lang draait de bak al?
Bedankt! Eigenlijk pas sinds vandaag, ik had er een voedingsbodem ingedaan maar heb deze vandaag eruit gehaald en alles weer opnieuw gedaan. Het water is nu wel heel helder. Nu een paar weken wachten voor de vissen, dus ik ben eigenlijk nog aan het uitzoeken wat voor vissen (of garnalen) ik erin wil doen. Ik zag wel online dat meerdere mensen één betta erin hebben, lijkt me ook erg leuk..

Dan is het vrijwel normaal dat het water nog troebel is.
Klopt, 3 à 4 weken laten indraaien.

Een betta zou nog lukken, vrijwel zijn andere vissen te klein voor 20 liter.
Ook is het wel zeer geschikt voor garnalen.

Ik heb een 20 liter bak, deze verkoper zij dat daar wel een paar neon tetra's in kunnen.. in ieder geval garnalen..

Ja het zit al in de naam. Verkoper.

Jammer dat men nog steeds geen eerlijk advies geeft.

Maar met bovenstaande tips kom je al heel ver.

Een betta is heel erg leuk.
Zelf heb ik garnalen. Kijk maar hieronder bij nano cube.

Ja het zit al in de naam. Verkoper.

Jammer dat men nog steeds geen eerlijk advies geeft.

Maar met bovenstaande tips kom je al heel ver.

Een betta is heel erg leuk.
Zelf heb ik garnalen. Kijk maar hieronder bij nano cube.

+1.

Ik blijf me verbazen over de adviezen die sommige verkopers geven.

Gelukkig kun je nu hier wat ervaringen van anderen lezen.

Ja die doen hun naam eer aan Sanneke en denken teveel aan verkopen. Of het dan goed is dat boeit ze niet of minder🙁.
En soms hebben verkopers denk ik ook niet de kennis in huis. Dan hebben ze meer verstand van hondenvoer dan van aquariumspullen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan