Wat is er nieuw

Voedingsbodem omhoog gekomen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xirlanos
  • Startdatum Startdatum
X

Xirlanos

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de aquarium wereld, en heb gisteren dan ook mijn eerste nano aquarium gevuld. Bij het vullen met water is de straal net een beetje naast het bord gekomen waardoor er wat van de voedingsbodem naar boven is gekomen. Nu is het water nog steeds troebel.. wat kan ik hieraan doen?

IMG_8828.JPG

Om eerlijk te zijn had ik geen voedingsbodem gebruikt want dit zie je vaker gebeuren en na verloop van tijd is de bodem uitgewerkt en moet alles weer op de kop.
Zelf zou ik alles er weer uithalen en gewoon vullen met een grindbodem en voor de voeding zou je voedingscapsules kunnen gebruiken of kleibollen.

Je moet alles wat om het plantje zit goed weghalen want ik zie volgens mij nog iets van dat wol zitten en de stengels mogen wel iets uit elkaar hoor😉.
Wat ga je in dit bakje voor bewoners nemen??

Om eerlijk te zijn had ik geen voedingsbodem gebruikt want dit zie je vaker gebeuren en na verloop van tijd is de bodem uitgewerkt en moet alles weer op de kop.
Zelf zou ik alles er weer uithalen en gewoon vullen met een grindbodem en voor de voeding zou je voedingscapsules kunnen gebruiken of kleibollen.

Je moet alles wat om het plantje zit goed weghalen want ik zie volgens mij nog iets van dat wol zitten en de stengels mogen wel iets uit elkaar hoor😉.
Wat ga je in dit bakje voor bewoners nemen??
Bedankt! Gaan de planten dan niet wortelen? En de verkoper had mij verteld dat ik de wol eromheen moest laten zodat ze niet uit elkaar vallen.. en anders doe ik het wel even opnieuw 🙂

Nou mooie verkoper zeg. Dat moet er echt omweg want dat kunnen de vissen anders opeten en dat wil je vast niet hebben. Gewoon de stengels/wortels schoon maken van alles wat eromheen zit en dan ze rustig in de bodem steken. Daarbij mag je de stengels best wat uitelkaar zetten zodat ze beter licht krijgen en goed kunnen groeien.