voedingsbodem


berk

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2020
Berichten
215
Leeftijd
19
Locatie
Eefde
hoi!
ik ga zondag een bak ophalen van 110x45x50, super veel zin in. nu bleek alleen dat de oude eigenaar niet echt een top voedingsbodem er in heeft zitten en lijkt het me trouwens toch wel goed om deze te vervangen.
nu vraag ik me natuurlijk af welke:D ook kijkend naar de prijs... en hoeveel hoe hoog enzo is dit nodig.
het hoeft echt geen professioneel spul te zijn, als het er maar voor zorgt dat de planten het beter doen.
hebben jullie tips? ik hoor het graag!
 
daar heb ik een heel simpel en kort antwoord op....
geen, noppes nada, nul comma nul, nihil, rien, nothing...
 
daar heb ik een heel simpel en kort antwoord op....
geen, noppes nada, nul comma nul, nihil, rien, nothing...
t heeft dus geen toegevoegde waarde wil je hiermee zeggen?
 
t heeft dus geen toegevoegde waarde wil je hiermee zeggen?
Naar mijn (en die van vele kampioenen in plantenaquaria) heeft het veel meer nadelen dan de kortstondige voordelen.
Met alle mogelijke vormen van vloeibare bemesting en plaatselijke bodembemesting die er heden tendage zijn, is een achterhaald concept zoals deze van voedingsbodem al even absurd als zou je nog roeste nagels in je bodem steken.
 
Het nadeel van een voedingsbodem is dat het duur is, kort werkt, daarna nutteloos ligt te zijn en bij verplaatsen van planten komt het mee omhoog en geeft een hoop troep
 
Het nadeel van een voedingsbodem is dat het duur is, kort werkt, daarna nutteloos ligt te zijn en bij verplaatsen van planten komt het mee omhoog en geeft een hoop troep
wat is een goed alternatief?
 
Ikzelf gebruik helemaal geen voeding voor de planten, d epoep van de vissen is voldoende bemesting, heb wel alleen makkelijke planten in mijn bakken
 
zelf sta ik niet zo negatief tegenover een voedingsbodem
je hebt zowel voordelen als nadelen aan zo een bodem
 
wat is een goed alternatief?
Je hebt helemaal geen alternatief nodig.
Heel veel planten kan je gewoon zo in de grond stoppen, zonder iets anders.
Het zijn wij, als mens die willen dat de plantjes in een bodem staan, die planten zelf maakt het vaak helelaal niets uit, integendeel, veel planten zoals waterpest, braziliaans klimop enz zijn juist veel gezonder als drijver.
 

Terug
Bovenaan