Wat is er nieuw

voedingsbolletjes en vloeibaar

sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
Berichten
657
Locatie
Zevenhuizen, Groningen
ik had een vraagje over het toevoegen van vloeibaar voedsel voor planten en de kleibolletjes.

ik heb echinodorus plantjes die het voedsel volgens mij meer door de wortels opnemen. en een aantal andere plantjes die het volgens mij weer door het blad neemt. als ik kleibolletjes gebruik (ongeveer 2 per bos planten van dezelfde soort) moet ik dan ook minder vloeibare voeding toepassen? of hebben deze 2 geen enkel effect op elkaar. ik wil juist voorkomen dat ik te veel toevoeg en ik hierdoor alg krijg.
 
Nee ik zou hetzelfde gebruiken als zonder kleibollen.Door teveel voeding krijg je geen algen maar juist door tekorten.
 
Nee ik zou hetzelfde gebruiken als zonder kleibollen.Door teveel voeding krijg je geen algen maar juist door tekorten.

top dankjewel gewoon doseren zoals bij een normale bak of zou je minder doseren in een opstartende bak?
 
Je hebt nog niet giga veel planten maar de standaarddosis kan geen kwaad verder. Ik doseer altijd gelijk de voeding want de plantjes willen ook graag wat eten😉
 
Je hebt nog niet giga veel planten maar de standaarddosis kan geen kwaad verder. Ik doseer altijd gelijk de voeding want de plantjes willen ook graag wat eten😉

dan hou ik gewoon de standaard aan en hoop dat het goed aanslaat zodat alles mooi dicht groeit
 
Plaats anders even een foto, kijken we gelijk even mee.
 
Dank u :petjeaf:😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan