Voedingsprobleem


H

Hennie0611

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb sinds ongeveer twee maanden een aquarium. Vorige week heb ik de laatste vissen gehaald, dus nu is die compleet. Ik heb de volgende vissen in een aquarium van 100 x 50 x 45:
- 10 rasbora kegelvlek
-8 gele fantoomzalmen
- koppeltje dwerggoerami
- koppeltje antennebaarsjes
- 2 ancistrus algeneters
-14 corydoras paleatus

ik heb aanbevolen gekregen om de vissen om te dag micropellets te geven en om de dag in het donker ook wat voor de algeneters en bodemvissen. Het probleem is nu alleen dat de gele fantoomzalmen het niet door hebben dat het eten drijft. Er valt wel wat naar beneden maar dit is niet veel aangezien de rasbora kegelvlek en twee dwerggoeramis het gewoon al van het oppervlakte opeten. Ik doe nu een deel op het water strooien en een deel al nat maken zodat het gelijkt zinkt, maar dan zinkt het zo snel dat het vooral voor de bodemvissen en algeneters is. Ook eten de antennebaarsjes amper iets. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen, misschien ander eten erbij?
Ik heb wel gelezen dat je ook levend voer/diepvriesvoer erbij moet geven, maar dit is volgens de adviseur in de winkel niet nodig (omdat ze jong zijn misschien?). Stel het is wel nodig, wat raden jullie dan aan (welk merk, enz.)?
Alvast heel erg bedankt!
 
Om de dag voeren lijkt mij weinig en levend en diepvries zijn heel goed, maar geen 100% must. Ik zou er een goed vlokvoer bij pakken, dat zinkt wat sneller en zullen je fantoomzalmen makkelijker pakken.
 
koop dr Bassleer voer, is zowel drijvend als zinkend te vekrijgen en div korrelformaten.
Voor de rest, vind dat je erg veel vissen hebt.
 
@Ludger van voervoorvis heeft dierlijke tabletten te koop die goed op de binnenkant van de ruit te plakken zijn. Ze vallen langzaam uit elkaar zodat iedereen tijd heeft om te eten. Wat er op de bodem belandt is dan voor de cory's.
 
Ik vind het al een flink bestand zo in één keer

Het koppeltje Ramirezi past helaas echt niet bij de rest, ook vanwege de gewenste waterwaardes, welke soort heb je ?
En de dwerg gourami's zijn ook behoorlijk kwetsbaar
En dan nog 14 cory's tjeumig, vergeet niet dat ze 6 tot 7 cm kunnen worden en bij stress een giftig stofje in het water kunnnen lossen (wat kan gebeuren als er teveel in een te kleine ruimte zitten), de helft was al een beter schooltje geweest

Als ik heel eerlijk zou moeten zijn, vind ik jouw krap aan 200 liter te klein voor zo veel beweging, 3 schooltjes en een paar solisten die van rust houden, is wel de bekende grens opzoeken (vind ik zei de gek hè)
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties! Ik snap dat jullie zeggen dat het veel is, maar de corydorassen worden maar 2,5 cm groot. Daarom raadde de winkeleigenaar aan om er 14 te nemen omdat de bodem anders niet schoon genoeg blijft. Ook hebben ze in de winkel de waardes gemeten en deze zijn gewoon goed. Ik heb deze er gewoon verspreidt in gedaan (elke week iets nieuws erbij voor vijf weken lang) daarnaast heb ik ze ook van te voren laten controleren of ze wel bij elkaar kunnen en dit zou gewoon moeten kunnen
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties! Ik snap dat jullie zeggen dat het veel is, maar de corydorassen worden maar 2,5 cm groot. Daarom raadde de winkeleigenaar aan om er 14 te nemen omdat de bodem anders niet schoon genoeg blijft. Ook hebben ze in de winkel de waardes gemeten en deze zijn gewoon goed. Ik heb deze er gewoon verspreidt in gedaan (elke week iets nieuws erbij voor vijf weken lang) daarnaast heb ik ze ook van te voren laten controleren of ze wel bij elkaar kunnen en dit zou gewoon moeten kunnen
Dan heeft de winkel je verkeerd voorgelicht, de corydoras paleatus word met gemak 4-5 cm, zou toch maar wat minder blind varen op die winkel, over het algemeen zijn winkels niet het meest betrouwbaar wat visbestanden betreft (ze verkopen ook goudvissen voor in een goudviskom, terwijl een beetje goudvis met gemak 30 jaar word en een ruime 40 cm als ze goed gehuisvest worden, maar in een vissenkom word een goudvis gemiddeld max 1 jaar oud)
 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties! Ik snap dat jullie zeggen dat het veel is, maar de corydorassen worden maar 2,5 cm groot. Daarom raadde de winkeleigenaar aan om er 14 te nemen omdat de bodem anders niet schoon genoeg blijft. Ook hebben ze in de winkel de waardes gemeten en deze zijn gewoon goed. Ik heb deze er gewoon verspreidt in gedaan (elke week iets nieuws erbij voor vijf weken lang) daarnaast heb ik ze ook van te voren laten controleren of ze wel bij elkaar kunnen en dit zou gewoon moeten kunnen

Kritiek is nooit leuk en in de visjes branche kan het altijd beter
We bedoelen het juist met 33% ervaring, 33% gevoel en 33% Bezorgdheid
want vergeet niet, we zijn allemaal liefhebbers, en niet hier om te wachten tot er weer iemand afgebrand kan worden :D

Google is je op één na beste vriend
zoekterm: 'corydoras paleatus'



Corydoras paleatus


Klik op de foto's voor de vergroting
WerelddeelZuid Amerika
Land/meerBrazilië, Uruguay, Paraguay, Argentinië
VindplaatsRio Paraná, Rio verde
CategorieGepantserde meervallen ( Callichthyidae)
Nederlandse naamCorydora paleatus , Pantsermeerval Paleatus,
Gevlekte pantsermeerval
SynoniemSilurus quadricostatus, Callichthys paleatus, Silurus 7-radiatus,
Corydoras marmoratus, Corydoras maculatus
Dieet aquariumAlles eter
Dieet natuurAlles eter
Moeilijkheids graad2
VoortplantingEierleggend (vrijleggers)
GeslachtsonderscheidVolwassen vrouwen zijn voller en breeder van bouw
Lengte man7 centimeter
Lengte vrouw7 centimeter
SamenstellingSchooltje ( vanaf 6 stuks )
KarakterVreedzaam.
GedragVreedzaam
ZoneOnder
StromingMatig tot sterk
MilieuPh. 6.0-7.2 pH Kh/Gh 4.0-15.0
TemperatuurMinimaal. 22 °c maximaal 26 °c
Extra informatie
De Corydoras paleatus is een echte scholenvis die het liefst met veel soortgenoten leeft.
Single gehouden corydoras leven vaak een schuw en verborgen leven.
Als bodembedekking is fijn zand noodzakelijk hier wordt voedsel in gezocht, bij gebruik van grind of een andere bodembedeking de kans bestaat dan de baardharen afslijten.
Corydoras zijn bijzonder geschikt om je bodem schoon te houden en overgebleven voedsel te nuttigen.
De Corydoras paleatus is vatbaard voor schimmels en infecties ( b.v. vinrot)
Corydoras happen regelmatig naar zuurstof boven water dit is een overlevings tactiek die in de natuur gebruikt wordt in zuurstofarm en troebel water.
Juveniels zijn gevoelig voor waterverversing, terwijl volwassen exemplaren dit juist fijn vinden..
De Corydoras paleatus was de eerste corydoras soort waarmee gekweekt werd. (medio 1878)
Van de Corydoras paleatus zijn enkele varianten bekend zoals de albino en de longfin.

Afweersysteem / bescherming bij corydorasoorten.
Alle corydorasoorten bezitten een zeer scherpe weerhaak net onder elk oog, tevens hebben ze drie scherpe
angels, één in hun rugvin en in beide borstvinnen één.
De corydora gebruikt deze beschermingen alleen om zich te beschermen tegen vijanden zoals grotere vissen.
En als dat niet voldoende is zijn bij bijna alle corydorasoorten deze beschermingen giftig.
Voor ons aquarianen alleen gevaarlijk als je allergisch voor het gif bent of bestandelen hiervan.
Mocht je gestoken worden voelt dat meestal als een scherpe naaldenprik soms op een bijen/wespensteek.
Dit is ook de reden waarom we corydoras vangen met een visnetje en bij transport geen andere vissoorten
in het zakje of emmer doen.

Juveniels is Jonge vissen
 
Kritiek is nooit leuk en in de visjes branche kan het altijd beter
We bedoelen het juist met 33% ervaring, 33% gevoel en 33% Bezorgdheid
want vergeet niet, we zijn allemaal liefhebbers, en niet hier om te wachten tot er weer iemand afgebrand kan worden :D

Google is je op één na beste vriend
zoekterm: 'corydoras paleatus'


Corydoras paleatus


Klik op de foto's voor de vergroting
WerelddeelZuid Amerika
Land/meerBrazilië, Uruguay, Paraguay, Argentinië
VindplaatsRio Paraná, Rio verde
CategorieGepantserde meervallen ( Callichthyidae)
Nederlandse naamCorydora paleatus , Pantsermeerval Paleatus,
Gevlekte pantsermeerval
SynoniemSilurus quadricostatus, Callichthys paleatus, Silurus 7-radiatus,
Corydoras marmoratus, Corydoras maculatus
Dieet aquariumAlles eter
Dieet natuurAlles eter
Moeilijkheids graad2
VoortplantingEierleggend (vrijleggers)
GeslachtsonderscheidVolwassen vrouwen zijn voller en breeder van bouw
Lengte man7 centimeter
Lengte vrouw7 centimeter
SamenstellingSchooltje ( vanaf 6 stuks )
KarakterVreedzaam.
GedragVreedzaam
ZoneOnder
StromingMatig tot sterk
MilieuPh. 6.0-7.2 pH Kh/Gh 4.0-15.0
TemperatuurMinimaal. 22 °c maximaal 26 °c
Extra informatie
De Corydoras paleatus is een echte scholenvis die het liefst met veel soortgenoten leeft.
Single gehouden corydoras leven vaak een schuw en verborgen leven.
Als bodembedekking is fijn zand noodzakelijk hier wordt voedsel in gezocht, bij gebruik van grind of een andere bodembedeking de kans bestaat dan de baardharen afslijten.
Corydoras zijn bijzonder geschikt om je bodem schoon te houden en overgebleven voedsel te nuttigen.
De Corydoras paleatus is vatbaard voor schimmels en infecties ( b.v. vinrot)
Corydoras happen regelmatig naar zuurstof boven water dit is een overlevings tactiek die in de natuur gebruikt wordt in zuurstofarm en troebel water.
Juveniels zijn gevoelig voor waterverversing, terwijl volwassen exemplaren dit juist fijn vinden..
De Corydoras paleatus was de eerste corydoras soort waarmee gekweekt werd. (medio 1878)
Van de Corydoras paleatus zijn enkele varianten bekend zoals de albino en de longfin.

Afweersysteem / bescherming bij corydorasoorten.
Alle corydorasoorten bezitten een zeer scherpe weerhaak net onder elk oog, tevens hebben ze drie scherpe
angels, één in hun rugvin en in beide borstvinnen één.
De corydora gebruikt deze beschermingen alleen om zich te beschermen tegen vijanden zoals grotere vissen.
En als dat niet voldoende is zijn bij bijna alle corydorasoorten deze beschermingen giftig.
Voor ons aquarianen alleen gevaarlijk als je allergisch voor het gif bent of bestandelen hiervan.
Mocht je gestoken worden voelt dat meestal als een scherpe naaldenprik soms op een bijen/wespensteek.
Dit is ook de reden waarom we corydoras vangen met een visnetje en bij transport geen andere vissoorten
in het zakje of emmer doen.

Juveniels is Jonge vissen
Moet wel zeggen dat die 7 cm erg optimaal is, gemiddeld zal 5 cm eerder aannemelijk zijn
 

Terug
Bovenaan