Wat is er nieuw

Voedingsstoffen tekort of co2 tekort?

ron35

Well-known member
Lid geworden
10 september 2017
Leeftijd
43
Beste Forumleden,

Bij bepaalde planten (echinodorus) vallen er gaten in.
Komt door een voedingstekort of iets anders?
Ik heb alleen een plantenbak met maanvissen en geen co2.

Na het verversen doe ik elke week plantenvoeding in erin (ene week Ferro en andere week profito)
Komen de gaten door voedingstekort of door mijn algeneter welke de bladeren kaal zuigt?
Ik weet niet exact welke algeneter dit is, maar hij is al 8 jaar en blijft klein.
Zit altijd verstopt.

Bedankt voor jullie hulp en delen van jullie ervaring!

Bijlagen

• Unknown-8.jpeg
    Unknown-8.jpeg
    44.6 KB · Weergaven: 114
  • Unknown-7.jpeg
    Unknown-7.jpeg
    55.3 KB · Weergaven: 108
  • Unknown-6.jpeg
    Unknown-6.jpeg
    65.2 KB · Weergaven: 146
Na het verversen doe ik elke week plantenvoeding in erin (ene week Ferro en andere week profito)
Dit doe je sowieso verkeerd, Profito moet wekelijks, de Ferro is eigenlijk niet eens nodig, dat is alleen maar ijzer namelijk.
Heb je iets van voeding in de bodem bij de Echinodorus?

De algeneter kan zeker ook de oorzaak zijn ja.

Dit doe je sowieso verkeerd, Profito moet wekelijks, de Ferro is eigenlijk niet eens nodig, dat is alleen maar ijzer namelijk.
Heb je iets van voeding in de bodem bij de Echinodorus?

De algeneter kan zeker ook de oorzaak zijn ja.

Ik heb wel een voedingsbodem, en ik heb osmocote bodemcapsules besteld maar nog niet ontvangen

Oké, dan krijgen de planten dus wel voeding uit de bodem, hoe oud is die voedingsbodem?
En nogmaals, je kan stoppen met de Ferro hoor.

Oké, dan krijgen de planten dus wel voeding uit de bodem, hoe oud is die voedingsbodem?
En nogmaals, je kan stoppen met de Ferro hoor.

Voedingsbodem is een jaar oud, ik moest ferro gebruiken voor mijn red lotus, deze doet het supergoed. Ik was geïnformeerd dat planten veel ijzer nodig hadden

ik zou je algeneter als hoofdverdachte aanwijzen. lijkt mij eerder vraat dan een tekort.

overigens niks mis met ferro in een bak met veel echinodorus, die lusten wel wat ijzer.

Overige planten:

Bijlagen

• 1.jpeg
    1.jpeg
    68 KB · Weergaven: 126
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    65.8 KB · Weergaven: 104
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    60.1 KB · Weergaven: 144
overigens niks mis met ferro in een bak met veel echinodorus, die lusten wel wat ijzer.
Ja, maar dan wel bij de wortels.

ik moest ferro gebruiken voor mijn red lotus,
Ook deze haalt voeding uit de bodem, extra Ferro is echt niet nodig in Profito zit ook ijzer

Zo te zien heb je alleen maar planten die hun voeding uit de bodem halen, dus je bodem moet de planten voor het grootste deel voorzien van voeding, een beetje Profito erbij en je zit goed.
En weet je het fosfaat nitraat gehalte?

Ik durf voor 99% zekerheid te zeggen dat de algeneter de schuldige is, is overigens wel op te lossen hoor door wat meer juiste voeding te geven aan je algeneter

Ik denk ook dat de algeneter zich te goed doet aan je planten. Kwestie van goed opvoeden of aanvullende voeding geven😉

Aan het hierboven al aangegevene zou ik willen toevoegen; probeer je bemesting per dag te dosering. Behalve dat het een zekere regelmaat verzorgt is het ook efficiënter.

Ik durf voor 99% zekerheid te zeggen dat de algeneter de schuldige is, is overigens wel op te lossen hoor door wat meer juiste voeding te geven aan je algeneter

Dank je wel,

Ik zal deze extra bijvoeren en als ik de kans krijg een foto maken zodat hij geïdentificeerd kan worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan