Voedsel


A

Aquaboy

Guest
Hoi!
Ik heb enkele vraagjes in verband met het voedsel.
Buiten heb ik een mini natuurlijke vijver zonder vissen die krioelt van de insecten.
Mag ik deze insecten aan mijn vissen voeren of breng ik dan gevaarlijke bacteriën mee?


Alvast bedankt!
 
Ik zou oppassen hiermee want buiten tref je ook Libellelarven enzo aan. Ik zou liever levend voer kopen om te voeren dan zomaar wat buiten weg te plukken.

Ik vang hier zelf in de sloot watervlooien maar controleer deze goed voordat ik ze voer en spoel ze goed uit.
 
Bedankt!
Dus levend voer kopen is de boodschap.
Moet je daar veel van geven van watervlooien?
 
Dat ligt eraan hoeveel vissen je hebt en dat kan ik op voorhand moeilijk zeggen. Het is wel zo veilig om het in de lfs te kopen lijkt mij zo toe. Ook dar tref je weleens een torretje ofzo aan maar ik heb nog nooit schadelijke insecten daarin meegekregen.Diepvriesvoer is ook een optie om te geven natuurlijk en in de regel goedkoper dan echt levend voer. Ook kun je misschien zelf artemia kweken.
Met een artemia kweekschaal is dat erg makkelijk en je hebt altijd levend voer.
 
Hmmm interessant voorstel van die kweek schaal heb je daar goede ervaringen mee?
Maar wat is de lfs?
Ik ben namelijk niet van Nederland.
Ik heb ook gelezen dat de diamant goerami ook groenvoer lust is dit dan komkommer en sla of wat versta je nog meer onder groenvoer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan