Wat is er nieuw

Voer jongen Corydoras Pygmaeus

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppenvriend
  • Startdatum Startdatum
G

guppenvriend

Guest
Hoi,

Ik heb 5 pygmaeus�en zitten om ermee te kweken. Nu moet ik eerst een kweekbakje hebben voordat dat kan. Maar als ik jongen krijg, wat is dan het beste om te voeren. Ik heb ervaring met levendbarenden, maar met eierleggende vissen heb ik nog nooit gekweekt. nu heb ik:
garnalen pallets
algentabletten
novo tom artemia stofvoer
granulaat
vlokvoer

Wat kan ik het beste geven, Artemia is wel veelgebruikt, maar dat moet ik dan ook nog leren om te kweken.(ik heb niet zo veel geld, dus ik moet het vooral doen met 2de hands spullen).

groeten Matthijs

1. jonge levende artemia
2. artemia vervanger
3. stofvoer/eigeel
4. heeeeeeel erg fijne garnalen/algentabletten kan ook maar moet wel echt zo fijn als stofvoer zijn.

Zelf ben ik van mening dat levende artemia de beste optie is, moet je het wel zelf kweken. Thomas gaf hier boven aan dat je heel erg fijn gemalen algentabletten kunt geven, dit moet je niet doen. Corydorassen zijn van nature geen groeneters, af en toe is niet erg maar je moet ze het niet te veel geven. Fijn gemalen tabletten met dierlijke bestandsdelen zou wel kunnen.

dus het kopen/maken van een artemia set is niet te vermijden?
Helaas zijn de eitjes van artemia vrij kostbaar, 15 euro voor een potje. Ook moet je nog een zeefje kopen, wat ook niet gratis is.

Groeten Matthijs

Hoorde nogtans dat die makkelijk op te groeien zijn met liquifry

guppenvriend zei:
dus het kopen/maken van een artemia set is niet te vermijden?
Helaas zijn de eitjes van artemia vrij kostbaar, 15 euro voor een potje. Ook moet je nog een zeefje kopen, wat ook niet gratis is.

Groeten Matthijs

Nee dat hoeft niet perse, je kunt ook de set zelf maken. Je kunt het echter ook proberen met droogvoer, dit zul je dan erg klein moeten maken.

Tien hier van het forum heeft dat ook succesvol gedaan, hier vind je haar kweekverslag: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post159090

Een mooi verslag, bedankt.
Ik snap alleen niet wat ze bedoeld met chlorella, is dat vlokvoer?
Misschien kan ik de eitjes van de artemia wel kopen na mijn verjaardag, is eind april.
verders geef ik nu ingevroren watervlooien, kan ik deze ook aan de corydorassen geven?
veel vragen, ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben!

groeten Matthijs

Is maar eens afwachten of je vissen willen kweken,als ze eitjes afzetten kan je ze altijd nog apart doen in een bakje en ze dan opkweken met het artemia stofvoer wat je al hebt.
De eerste tijd zijn de kleintjes maar enkele mm groot en is een watervlooi al snel aan de grote kant trouwens.

Ik begrijp dat je de artemia net zolang kan laten groeien totdat ze het gewenste formaat hebben bereikt?
Dan is het wel de moeite waard, kan ik ook levend voer kweken voor de andere vissen...

Groeten Matthijs

Ik zou ook gewoon wachten totdat ze af hebben gezet, de jongen moeten dan toch nog enkele dagen teren op hun dooierzak dus dan heb je waarschijnlijk nog wel tijd om eitjes te kopen. Volgens mij kweekt de C.Pygmaeus ook niet heel makkelijk.

Niet?
Ik ga het gewoon proberen, bedankt voor de hulp!
Dat lijkt me inderdaad verstandig
Eerst een kweekbak fiksen, wat raden jullie aan?
Heb er 5
Ik zal zo even een foto maken van de diertjes en hoe ze 'helikopteren'

Groeten

S5lYN5Kuk7C06M8R0d1KrIqo9kdTlCbu.jpeg

wel een grappig gezicht, ze gedragen zich niet als een corydoras

groeten Matthijs

die van mij zitten bijna nooit op de bodem.

Ik heb hier de jongen nog nooit artemia gegeven, ooit geprobeerd maar die kweek mislukte finaal, hier krijgen ze fijngemaakt dierlijke tabletten, die verkruimel ik in een klein beetje water en dan met de bolle kant van een koffie lepeltje maak ik het nog fijner, dat papje doe ik dan geven,
zijn overigens geen piggels, maar paleatus en panda's jongen die ik groot gebracht heb op deze manier, piggels wil ik wel gaan proberen.

Ik zou het groepje verdubbelen want zo is de kans op kweek groter.

Ik zal het eerst zo proberen, later kan ik er dan altijd nog bijzetten. Ik ben nu nog opzoek naar een bakje met ongeveer 40l inhoud, en heb maar ruimte voor een bakje van 45 cm. Ik ga natuurlijk wel een uitgebreid kweekverslag schrijven!

Groeten Matthijs

Hallo,

Ik ben nu bezig met een nieuw project, een kweekstelling.
Ik zal hier verschillende kweekverslagen in vast leggen, en natuurlijk ook de bouw.
Ik heb weinig kunnen vinden over de exacte kweek van de corydoras pygmaeus, dus daarom zal ik een fotoverslag maken met foto�s van de eitjes, de vissen en hun aquarium.
Binnenkort zal ik een topic openen!

tot binnenkort 🙂

~matthijs

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan