Voer op zijn plaats houden


B94

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2023
Berichten
158
Leeftijd
28
Sinds een paar weken hebben mijn garnalen en grotere en diepere bak. Ik voer ze altijd iets van de groente die ik zelf ook eet die avond. In mijn vorige aquarium liet ik gekookte groente vaak gewoon zelf naar de bodem zakken of prikte ik het op een vork en haalde ik het er de volgende ochtend weer uit.

Op zich gaat dat in mijn nieuwe bak ook wel, alleen doordat het een stuk dieper is moet ik ook veel dieper met mijn hand de bak ik bij het verwijderen (wat ik onhandig vind :) ). Daarnaast zitten er meer planten, stenen, enzovoort de bak in waardoor ik resten wel eens kwijt ben en pas een dag later weer tegenkom.

Ik vroeg mij daarom af hoe jullie dit voeren doen en of mensen nog leuke ideeën hebben om het eten wat makkelijker toe te dienen en op de plaats te houden?

Daarnaast heb ik nog een tweede vraag: ik zie dat sinds de verhuizing de animo voor het voer een stuk minder is. Ik heb het idee dat er met de nieuwe planten en de schimmel/vuil resten van de opstart op dit moment gewoon lekkerder eten voor ze is. Maar zou het bijvoorbeeld kunnen dat ze het voer niet opmerken door de grotere bak of andere stroming bijvoorbeeld? De nieuwe bak is ook verwarmd naar 22 graden ipv koud omdat er nog niet veel algen enzo (te zien) zijn had ik verwacht dat ze juist meer voer nodig zouden hebben
 
Je kan aan bv een vorkje een stukje visdraad doen waardoor je deze makkelijk weer omhoog kan halen.
 
Ik zag laatst een foto van iemand die zijn vork verlengd had met een pvc buis.
 
Leuke ideeën, bedankt!

Kan ik de titel ergens nog wijzigen? Autocorrectie heeft er iets geks van gemaakt, zie het nu pas...
 
Leuke ideeën, bedankt!

Kan ik de titel ergens nog wijzigen? Autocorrectie heeft er iets geks van gemaakt, zie het nu pas...
Daarom begon ik ook te lezen om te zien wat je ermee zou bedoelen ☺️
 
  • Leuk
Waarderingen: B94
Ze moeten waarschijnlijk gewoon nog wat wennen aan hun nieuwe verblijf.
dat komt wel goed.
kan ook zijn dat het er bij het eten gewoon minder lijken omdat de bak groter is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: B94
Krokodilleklemmetje met visdraad eraan. Minder opvallend als een vork.
Als je het helemaal netjes wilt: er zijn mini-bbqpinnetjes (vast wel bij de action ofzo), als je die aan een visdraad vast maakt, kun je met een krokodilleklemmetje het uiteinde bevestigen en er iets op prikken.
 

Bijlagen

  • IMG_20230403_113302.jpg
    IMG_20230403_113302.jpg
    188.1 KB · Weergaven: 59
  • IMG_20230403_113348.jpg
    IMG_20230403_113348.jpg
    183.9 KB · Weergaven: 58
Gebruik zelf deze voor drijvend voer:
4Cm-Rvs-Aquarium-Garnalen-Kleine-Aas-Kooi-Feeder-Droog-Spinazie-Voeden-Kooi-Mand-Sier-Garnalen...jpg


En voor zinkend voer:
Aquarium-Vis-Garnalen-Voedsel-Feeder-Clear-Glas-Voeden-Buis-Schotel-Zuig-Voor-Huisdier-Vis-Acc...jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenste ding is zeer geschikt voor garnalen, maar mijn pleco van 29cm zou toch er toch moeite mee hebben om tussen die spijlen door te komen.....
 
Waarom verwarm je het aquarium?

Misschien iets minder voeren dan hoef je er ook niks uit te halen :DD
 
Dat is gek, ik wel.
Speciaal voor jou heb ik ze geherpost:
 

Bijlagen

  • 1680531726789.png
    1680531726789.png
    423.3 KB · Weergaven: 51
  • 1680531743749.png
    1680531743749.png
    354.8 KB · Weergaven: 50
Bovenste ding is zeer geschikt voor garnalen, maar mijn pleco van 29cm zou toch er toch moeite mee hebben om tussen die spijlen door te komen.....
Mijn rottweiler ook :cool:
 
Neem aan dat er plaats moest staan?
Ja precies!

Krokodilleklemmetje met visdraad eraan. Minder opvallend als een vork.
Als je het helemaal netjes wilt: er zijn mini-bbqpinnetjes (vast wel bij de action ofzo), als je die aan een visdraad vast maakt, kun je met een krokodilleklemmetje het uiteinde bevestigen en er iets op prikken.

Dat is een leuk idee om mee te knutselen!

Gebruik zelf deze voor drijvend voer:
Bekijk bijlage 358643

En voor zinkend voer:
Bekijk bijlage 358644

Dat ziet er gelijk wel heel professioneel uit, wil ook weer niet dat de garnalen en verkeerde indruk krijgen, hamburgers in een 4 sterren restaurant 😂

Waarom verwarm je het aquarium?

Misschien iets minder voeren dan hoef je er ook niks uit te halen :DD

Ik ben van plan er op termijn nog vissen bij te doen, maar ben er nog niet uit welke en wil ook de beplanting nog wat de tijd geven mooi te groeien. Maar dan is de bak in ieder geval al ingedraaid voor de vissen dacht ik.

Kleine stukjes kan natuurlijk wel, maar zoals ik zei krijgen ze wat de pot schaft een dan is gewoon 1 bloemkool roosje bijvoorbeeld makkelijker dan die weer precies op maat snijden. De baas is ook een beetje lui ;)
 
Dat is gek, ik wel.
Speciaal voor jou heb ik ze geherpost:
Thanks en nu zie ik ze ook dus ik denk dat het laden van de foto s wat trager ging dan gebruikelijk.
 
Dat ziet er gelijk wel heel professioneel uit, wil ook weer niet dat de garnalen en verkeerde indruk krijgen, hamburgers in een 4 sterren restaurant 😂
Ja en dat slechts voor één euro per stuk. Binnen een dag of 8 geleverd vanuit China.
 

Terug
Bovenaan