Wat is er nieuw

voer Ryukin sluierstaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter paulinevissies
  • Startdatum Startdatum
P

paulinevissies

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen, ik ben Pauline en ben hier nieuw.
Ik heb momenteel twee Ryukin sluierstaarten die nu nog in een 56L bak zwemmen (ik wist namelijk niet hoe groot ze konden worden). Binnenkort komt er een grote bak.

Ik geef ze nu voer van Tetra Goldfish speciaal voor sluiers. Alleen een van de twee heeft alleen na het voeren erg last van zijn zwemblaas en drijft dan naar boven. Ik geef het voer onder water.
Ik zou graag willen weten wat ik ze het beste kan geven? En ook hoe vaak en hoeveel.
Ik heb nu voer besteld van Saki-Hikari fancy goldfish.
Hoe voer ik ze bv komkommer of courgette? Of kan ik dat beter niet doen.

Ik hoor graag tips want ik ben bang dat ik vis nr3 heb laten verhongeren. :help: Deze is kort terug dood gegaan en zag er verder tiptop uit alleen geen dikke buik.

Hikari wordt als ��n van de beste voeren voor goudvissen beschouwd. Ook A Plus en House of Kata hebben een goede naam.
Saki-Hikari heb ik zelf nooit gehad maar volgens mij hebben een aantal op dit forum daar goede ervaringen mee.

Het beste is om 3 keer per dag te voeren. Varieer het liefst zoveel mogelijk met voeding. Je moet zoveel geven als ze in 3 - 5 minuten op kunnen.

Zelf snijd ik dingen als komkommer of appel in kleine stukjes zodat het in de bek van de visjes past. Dat gaat altijd wel goed.

Misschien had je deze dingen al elders op dit forum gelezen, maar voor het geval van niet heb ik ze hier geschreven.

Overigens lijkt mij het erg stug dat een sluierstaart verhongert. Ze hebben al erg snel genoeg om te overleven, hoewel dit niet ideaal is om bijvoorbeeld te groeien. Misschien denken anderen hier anders over.

Dankjwel voor de reactie ik heb ondertussen inderdaad ook het topic over sluierstaarten ondekt bij de goudvissen. Daar wordt ik ook veel wijzer van. Ik ben in ieder geval blij om te horen dat ik hem dus niet zelf heb laten verhongeren!!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan