Wat is er nieuw

Voer voor betta

• Onderwerp starter Onderwerp starter Biologist
  • Startdatum Startdatum
B

Biologist

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een betta. Nu eet hij alleen het granulaat wat ik mee heb gekregen toen ik hem kocht. Heb al geprobeerd om hem ander granulaat, vlokvoer en verschillende soorten diepvries en gevriesdroogd voer te geven. Hier kijkt hij allemaal niet naar om of spuugt het weer uit. Nu zou ik hem toch graag wat gevarieerder voeren dan alleen dat granulaat. Is dit een kwestie van wennen? En hebben jullie misschien tips over het overwennen naar ander voer of voer wat betta's graag lusten? Alvast bedankt!

Wat zou hij in de natuur eten? Gezien zijn bekje om hoog richt.

Rode mug, witte mug. geen granulaat .in ieder geval.

Deze vis zal droogvoer, diepvriesvoer en levend voer tot zich nemen.

Lastig lijkt me. Hier eten ze eigenlijk alles. Mijn bettavrouw zwemt zelfs regelmatig met een plecotablet in haar bek rond, erg grappig om te zien. Ik geef ze tetra betta vlokken, diepvries (rode, witte en zwarte mug, cyclops, etc) en tetra delica fresh daphnia en rode mug. Misschien dus toch een kwestie van gewenning.

Ik denk ook dat het een kwestie is van wennen. Op ten duur zal hij het wel eten, mogelijk gaan hier een paar dagen overheen maar dit is geen probleem.

Dan ga ik gewoon stug doorzetten en hopen dat hij wat gaat eten. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Hier eet de Betta eigenlijk ook alles en zeer zeker levend of diepvriesvoer.

Tja hier moet hij niks weten van diepvries artemia, rode muggenlarf, witte muggenlarf of mysis dus wordt een beetje radeloos...

Die van mij krijgt Sera Betta gran. Maar hij vindt de tabletjes van de Corydoras interessanter en duikt daar achteraan en ligt soms zelfs naast de Corydoras op de bodem om van die tabletjes te snoepen.

Rode muggenlarven vindt hij ook lekker. Artemia ook, maar dan liever gedroogd.

Zijn dus blijkbaar wel eigenzinnige beestjes zeg met allemaal hun eigen smaak. Zal vast wel een keer wat tegenkomen wat hij lust. En wat hij niet lust eten de amandaes in de andere bak met liefde op 😀

376165_0_82_img_5011.jpg

Hier heeft mijn betta vrouw een pleco wafeltje vast, ze bijt er stukjes vanaf. Succes met jouw kieskeurige betta!

Die van mij eet eigenlijk alles wat ik tot nu toe gevoerd heb, behalve cyclops, die zijn te klein denk ik.
Hier krijgt hij: vlokken, granulaat, gedroogde rode mug, diepvries rode mug, diepvries daphnia, levende artemia. De levende artemia zijn favoriet. Ik heb ze wel van de lfs. Zelf kweken lijkt me niet wat gezien hij ook geen cyclops eet.

Misschien nog leuk om een beetje de afloop te vertellen, mocht er ooit iemand dezelfde vraag hebben.
Het was toch een kwestie van de aanhouder wint want na keer op keer diepvriesvoer uit te spugen, had ik de moed bijna opgegeven. Maar toch nog een keer geprobeerd en spontaan eet hij al het diepvriesvoer wat ik hem aanbied met veel smaak op. Zijn granulaat eet hij ook nog steeds graag en hij knabbelt zelfs aan spirulina tabletjes. Hij krijgt nu gevarieerde voeding binnen dus al met al een goed einde 😀

hmmm een betta die niet eet
als ik hier in de bakken kijk zijn het veelvraten zeker de dames ik moet foefjes verzinnen zodat de cory's ook aan hun eten komen
laatste nieuwe foefje is een kleefvoertabletje aan het raam en de tabletjes voor de cory's achteraan tussen de planten mikken zo ook met de algentabletjes anders hebben die arme beestjes niet

Fijn om te horen dat het goed gekomen is!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan