Wat is er nieuw

Voer Vuurgarnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rens S.
  • Startdatum Startdatum
R

Rens S.

Guest
Hallo,
Ik wil mijn Vuurgarnalen graag komkommer te eten geven maar hoe moet ik dat geven.
Gr. Rens S.

Ik doe het altijd op een theelepeltje zodat het op de bodem blijft, ik doe wel altijd de schil eraf en spoel het grondig af. Als het niet binnen een dag is opgegeten haal ik het er weer uit.

Bedankt maar ik heb in mijn bak ook guppen en corydoras Julii mogen die dat ook?

Ze mogen het zeker, of ervan gegeten wordt is een tweede. Bij mij eten de Corydora Trilineatus (welke de soort op je avatar is) er niet van. Deze eten het liefst dierlijk voedsel. Ik verwacht ook dat de gup niet van je komkommer gaat eten. Het kan sowieso geen kwaad, enkel als je het er te lang in laat liggen.

kan prima hoor!
goed om eens mee af te wisselen (ze eten allerlei (gekookte) groentes)

Ik laat het gewoon liggen.
Daar eten de garnalen ook van.
Juist als het zachter wordt.

Is niet echt een vaste regel voor 😉
Wissel af in je voedingsgewoonte.. leg bij garnalen de nadruk op groenvoer.. al mogen ze op z'n tijd ook best dierlijk.
Vaak wordt komkommer even gekookt alvorens het te prikken met bv. een vorkje en dan op de bodem te leggen.

Komkommer koken Mark?????????????????????????????
Ik heb dat nog nooit gedaan en ongekookt vind ik het al snel versnotteren.
Ik haal de schil eraf en doe dan op een prikker een plak en eten maar 😉.

Ik voer de garnalen 2x per week en niet dagelijks. Wel hebben ze altijd een blad cattappa en daar eten ze dan ook graag van.

O ok, ik heb soms van die gewoontes :!
Vandaag dacht ik mijn gezin eens gekookte aardappels voor te schotelen zonder ze te schillen, 1 kind at 't met smaak, de ander wees naar z'n voorhoofd :6
Mijn vrouw zei maar niets 😉

Haha, prachtig Mark.
Tja met schil is ook niks voor mij hoor. De kids zijn hier ook niet echt gemakkelijke eters moet ik zeggen. Dan is niks zeggen zoals je vrouw deed misschien wel het beste 😉.

Maar gekookte komkommer ken ik niet hoor, ook niet voor ons mensen. Wel in het zuur maar ja dat geef je je garnalen niet.
maar ja, ik ben ook niet bepaald een echte kok hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan