Voerautomaat of in de vakantie niet voeren.


Hans Maks

Well-known member
Lid geworden
13 december 2018
Berichten
230
Leeftijd
71
Locatie
Westerbork
Over 2 weken gaan we 17 dagen met vakantie. Ik heb een Juwel voerautmaat. Ik heb dat ding zo ingesteld dat het ding elke dag 1 of 2 keer een klein beetje voer geeft. Maar ik weet niet wat beter is, elke dag voeren of 17 dagen niet. Ik voer nu 4 dagen per week. 3 maal droogvoer en 1 maal larven.
 
Dank voor de tip, had ik al gelezen. Maar in de uitsparing bij de Juwel kap past alleen die van de Juwel als het goed begrijpt. Ik denk dan 17 dagen niet voeren niet een optie is. Dus dan maar elke dag een klein beetje voeren.
 
Doe dan wel elke dag een heel klein beetje. Voordeel van weinig voeren is dat er ook weinig afval wordt geproduceerd en dan zijn waterwissels minder nodig. Beter veel te weinig voeren dan net iets te veel!
 
Denk ik ook, met een klein beetje voer elke dag een weekje proberen hou het gaat.
 
Dan zou ik nog kiezen voor elke dag 2x een klein beetje. Dikke kans dat als je maar 1 keer voert de vissen die het meest agressief eten alles hebben en de minder agressieve langzaam verhongeren.
 

Terug
Bovenaan