Wat is er nieuw

Voeren van discus

• Onderwerp starter Onderwerp starter aran
  • Startdatum Startdatum
A

aran

Guest
Hallo,

Na een poosje zonder te hebben gezeten staat er toch weer een aquarium. deze is 120x50x45.
Nu wil ik daar 4-5 discus vissen in gaan houden alleen zit ik even met het voeren.
Het zullen vissen van zo'n 8-10 cm worden en deze dienen dus
als ik het allemaal goed heb gelezen een keer of 6 per dag gevoed te worden en om de dag water verversen. Nu ga ik over 6 weken voor twee weken op vakantie. Nu kan iemand ze 2 maal per dag eten geven gedurende de twee weken. In hoeverre is dit schadelijk voor de groei en er zal dat ook twee weken geen water ververst worden.

Of zou ik een groot beroep moeten doen op mijn geduld en de vissen pas na de vakantie kopen.

Gr Ron

lijkt mij verstandiger idd om ze na je vakantie te kopen.
dan kan je ze de verzorging geven die ze verlangen.

Ik ga met de vorige post mee,het is niet alleen het missen van voer en vers water in de opgroei periode.
Ook kun je ze niet observeren en evt ingrijpen,bij een ziekte bijvoorbeeld.

Als je het wel doet is het echt vragen om problemen, geloof me 😉

Het verversen en voeren is in het eerste jaar echt noodzakelijk. Erna is er nog wel mee te sjoemelen maar nu echt niet.

Hallo,

Nou dat is duidelijk, nog even geduld dus.

Nog een vraagje.
Ivm het model van het meubel kan ik geen bioloog filter hebben en heb nu een buiten filter van eheim
de 2324. deze filtert 500l per uur. Ik denk dat niet voldoende zal zijn en wil er een tweede filter die geheel gevuld wordt met
bv keramische pijpje er bij gaan zetten. Zou dat goed gaan?

Alvast bedankt voor de andwoorden op mijn eerste vraag.

Gr Ron

Twee filters is beter dan 1,zo simpel is het. De inrichting van het filter is van groot belang.
Kijk eens naar Siporax.

volledig vullen met siporax met een klein beetje watten zodat je toch grof vuil vangt

dat zou ik doen

Ik ga met me voorgangers mee.

Mvg,

Daan

Hoi,

Oke dat van de filter is ook duidelijk. Gaan we uitkijken naar nog een potfilter er bij.
Bedank voor de adviezen

Gr Ron

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan