Vogelspinnen


M

maxwell

Guest
Ik ben weliswaar moeten stoppen met m'n aquarium maar heb m'n vogelspinnen nog.
Heb gisteren n snelle foto kunnen maken van 1 van de 2 Monocentropus balfouri.
Supersnel, moest er nog even achteraan. Deze kleine is nu zo' n 2cm. groot en gaat
nog flink blauw kleuren.
Een prachtig beestje.

imagejpg1_zpsde41de73.gif
[/URL]
 
Holy - ****

DAAR krijg ik nu de kriebels van.

Respect dat je zo'n dier durft te houden.

Ga nergens voor lopen, maar daar... wow... ben weg :)
 
leuk om naar te kijken maar daar houd het voor mij op baardagamen enz pak ik wel op en sommigen slangen maar van die spinnen is echt niks voor mij maar goed ieder zijn hobby toch.
hoe zit je terrarium eruit ben wel benieuwd.
 
Ik heb 2 grotere terraria met bewoner.
Deze 2 zijn nog klein en zitten voorlopig nog n stuk kleiner.
 
Mooi!

Het is een droom van mij om ooit een terrarium te hebben met een mooie vogelspin. Welke soort weet ik nog niet, maar deze vind ik wel erg mooi.
 
Ik heb n paar vetplanten in de bakken geplaatst.


imagejpg1_zps0b136f45.jpg
[/URL]
imagejpg1_zpsa9777649.gif
[/URL]
In t laatste/kleinste bakje zitten 2 jonkies

imagejpg1_zps05b9a123.gif
[/URL]
 
Ziet er leuk uit zo!

Wat voor bodem gebruik je precies? Deze is mooi donker.
 
1 bak, 40-30-30
1 bak 35-30-30

Er komt later nog n bak voor de 2 kleintjes. Dit duurt nog wel even.
 
Heb dus 2 grotere bakken en 1 kleinere bak.
In alle bakken zitten turfstrooisel met n beetje potaarde zonder toegevoegde
meststoffen.
Het substraat is heel droog omdat de spinnen dat nodig hebben.
1x per week bij de B. Smithi aan 1 kant n beetje sproeien.
Verder rond t waterbakje wat extra water voor de luchtvochtigheid.

Meer vragen, laat vooral horen.
Ik vind t leuk als er wat belangstelling is voor deze bijzondere dieren.
 
Ieeeeeeewwwwww waarom wil je die straks ontsnapt hij en word je wakker met een spin op je hoofd
 
Ik wel, denk ik. Soms dan was ik vergeten om de deksel van het verblijf van de wandelende takken dicht te doen. Ben een keer wakker geworden van een wandelende tak die over mijn hoofd liep..
 
Als je een beetje begaan bent met het welzijn van je vogelspin laat je dat niet gebeuren. Onze huizen zijn met hun harde oppervlakken levensgevaarlijk voor ze. Het zijn sowieso dieren die met uiterlijke voorzichtigheid behandeld dienen te worden voor de veiligheid van zowel het dier als de eigenaar.
 
Of je begaan bent of niet, dit soort dingen kunnen zeker voorkomen en
niemand wil dat.
Mij is t gelukkig niet gebeurt maar af en toe hoor je n verhaal dat er een ontsnapt is.
 
Mooi hoor , gaaf daar hou ik van. Alleen word mijn moeder denk ik gillend gek als ik zo'n diertje in huis haal. Ze was al bang voor de slang die ik vroeger van mijn vader had gekregen.
 
Ze zijn wel giftig, maar het is te vergelijken met een wespensteek. Als je er allergisch voor bent heb je een probleem, maar voor zover ik weet is er maar 1 persoon overleden aan de beet van een vogelspin en dat kwam door ganggreen ten gevolge van de (onbehandelde) beet. Datzelfde kan gebeuren met ieder ander wondje als het ge�nfecteerd raakt.

De haartjes die ze strooien als ze zich bedreigd voelen kunnen wel heel gemeen zijn en voor blindheid zorgen als ze in je ogen komen, maar zover schieten ze niet en als je ze in je ogen krijgt is dat dus een gevalletje van: "Houd je gezicht niet 30 cm. van een pissige vogelspin vandaan".

Bij beiden verschilt het trouwens heel erg per soort hoor. Bij veel vogelspinnen voelen de brandhaartjes aan als brandnetels, bij anderen is het erger. De giftigheid verschilt ook.

De beet van een volgroeide Theraphosa blondi kan voor een flinke wond zorgen, maar dit is de grootste vogelspin ter wereld en de giftanden kunnen 2,5 cm. lang zijn dus dan is dat logisch. :)
 
Heel gaaf hoor!
Ik houd ook heel erg van spinnen en insecten.
Want ik heb in Portugal gewoond en ving daar van die salamanders die zwart-geel waren. Grote sprinkhanen, hagedissen, slangen, grote kevers en spinnen e.d. .
Draaide altijd alle potten en stenen om, om te kijken wat er onder lag etc etc.
maar ik vind dit heel gaaf hoor.
Ik ga ze later ook houden denk ik..
 
Ah Bedankt voor opheldering Jones. Werd me hier van huis uit altijd een beetje bijgebracht dat ze extreem gevaarlijk waren... :p
 
Welnee, als je je verstand maar gebruikt. Een kat kan je veel ernstiger verwonden, maar daar staan mensen niet bij stil omdat ze daar zo bekend mee zijn. ;)
 
Jones zei:
Welnee, als je je verstand maar gebruikt. Een kat kan je veel ernstiger verwonden, maar daar staan mensen niet bij stil omdat ze daar zo bekend mee zijn. ;)

Da's waar.. had tientallen jaren 3 katten in huis (nu nog maar 1) dus ik weet ze in te schatten, ik kan zien of ie boos is, of bang.. en weet dus wanneer ik beter zo'n beesie met rust kan laten ;)
Kun je dat eigenlijk ook zien aan deze dieren?
 
Als je er gevoelig voor bent zou je wat last van irritatie kunnen krijgen als de spin met z'n haren gaat strooien.
Hier heb ik in ieder geval geen last van.
Wat anders is m'n Theraposa stirmi, deze heb ik nog niet zolang maar als die met z'n haren gaat strooien kun je beter uit de
buurt blijven.
Dit kan op de luchtwegen werken en huidirritatie veroorzaken.
 

Terug
Bovenaan