Wat is er nieuw

Vol = Vol ?

AQUAR3LL3

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2020
Vindt het moeilijk om te stoppen met vissen te kopen na opstart van mijn aquarium. Nu zijn er weer vissen uit iemand zijn kweek die ik erg graag wil, namelijk de panda goby.

Is mijn aquarium vol ? 450L genoeg verstop plek !

- 15 kardinaal tetra
- 15 galaxy raspbora
- 3 corydoras pymgmeaus
- 11 oto's
- 2 hong kong algen eter
- 2 sulawesi algeneter
- 10 khulies
- 1 betta vrouw
- 6 dwerg bijlzalmpjes
- 21 blue dream
- 17 yellow king king garnalen

Garnalen en khulies zie je niet veel ?

En wil dus nog 6 panda gobies kopen. Kan wel toch ?
20200414_161424.jpg

Ik zou zelfpersoonlijk je groep Cory's uitbreiden. 3 coy's is wel wat weinig voor eens schoolvis.

Afhankelijk van welk filter je hebt, ben ik van mening dat je nog wel speelruimte hebt, maar dan zou ik eerder groepen uitbreiden. Meer bijlzalmpjes, meer kardinaaltjes, meer corys

Buiten het feit om dat sommige vissen moeilijk te achterhalen zijn via hun Nederlandse naam valt het volgens mij nogal mee, maar ik vrees dat je een mengelmoesje gaat krijgen. Het zou zonde zijn om met zo'n mooi aquarium teleurgesteld te raken over het bestand. Ik zou persoonlijk ook de scholen uitbreiden. Maar dat is smaak natuurlijk.

De inrichting is prachting, maar ben het met de rest eens. Qua bestand moet het niet teveel een 'mengelmoes' worden, dus ik zou eerder iets van het bestaande uitbreiden dan er weer wat anders bij doen.

Je bak is niet geschikt voor goby's.
Die horen in hillstream te zitten.
Ook zou ik eens goed nadenken bij de term schoolvis.
15 kardinaaltjes zijn geen school.

Wanneer is het volgens jou wel een school dan?

Ik heb nog wel ergens een onderzoekje liggen naar groepsgroottes bij neontetra's.

Ik dacht dat uit dat onderzoek naar voren kwam dat er bij 10 exemplaren sprake is van gedragsveranderingen.

Wanneer is het volgens jou wel een school dan?

Ik heb nog wel ergens een onderzoekje liggen naar groepsgroottes bij neontetra's.

Ik dacht dat uit dat onderzoek naar voren kwam dat er bij 10 exemplaren sprake is van gedragsveranderingen.
In een 450l bak... 100 stuks ofzo. Dan pas zie je het effect van een school

Bedankt voor de inbreng ga geen extra panda gobies kopen. Grootste reden, te ver rijden en wil ze niet laten opsturen 🤣. Besloten eerst wat aan mijn algen probleem te gaan doen ipv extra vissen kopen.
Wel goed om te weten dat er nog wat visjes bij kunnen vondt het eigenlijk al te vol worden.

3 coy's is wel wat weinig voor eens schoolvis
Heb je gelijk in, foute aankoop gedaan met de Pygmeaus dacht dat het een grond vis was maar zie ze daar eigenlijk nooit. Ga misschien wel een van de andere kleine cory soorten kopen maar die ben ik nog niet tegen gekomen in mijn bezoek aan de lfs.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan