Wat is er nieuw

Voldoende filtering?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gerritn
  • Startdatum Startdatum
G

gerritn

Guest
Goedemiddag,

Ik heb nu een eheim 2224 en eheim 2028 op mijn aquarium staan. De bak is 101x41x53 en het een een malawi bak met 15 saulosi's. Mijn vraag is dit voldoende, te veel ander heb ik ook nog een ecco staan de kleinste.
 
Klinkt als voldoende en als je geen meetbare ammoniak en nitriet hebt is er geen reden om daar anders over te denken 😉
Was je vraag 'zomaar' of omdat je problemen opmerkt in je aquarium?

~ Ivo
 
Wil er een nano cube 60 bijnemen, maar wou dan die ecco op de meter bak zetten en dan de 2224 op de cube, dus had gehoopt dat het teveel was
 
Gerrit, ook ik had uit je verhaal afgeleid dat je 3 pompen hebt staan.
Dan is het toch prima, twee stuks op de Malawi bak en eentje op de Cube 60? Welke pomp op welke bak is dan vers 2.

~ Ivo
 
@Seabait Nou waarom ik de 2224 op de cube wil zetten is omdat ik daar 2 filtermaterialen in can doen (keramischepijpjes, en de microballetjes) die heeft namelijk 2 mandjes, de ecco heeft dat niet.

@Mascha&Ivo dat klopt maar heb nu nog de ecco en de 2224 op de meterbak staan, maar krijg morgen een 2028 erbij dus dan wil ik die op de grote laten indraaien en daar ophouden aangezien ik 1050 liter/uur net iets te veel vind voor 60 liter🙂 en de 2224 is 700 liter/uur en de ecco is 500 liter/uur
 
Welke Ecco is dat dan? Die van mij heeft wel 2 mandjes.
 
Dan heb je in ieder geval een mandje en die cirkelvormige spons. Dat zijn twee materialen, moet genoeg zijn. In de filter van een van onze bakken zit slecht 1 materiaal en daarmee ervaren we nul problemen.

Een 500 l/uur klinkt bij mij als meer dan voldoende voor een Cube 60. Wij hebben hier een bakje staan met ongeveer evenveel inhoud en een 500 l/uur werkt daarvoor prima.

~ Ivo
 
@Mascha&Ivo Dan ga ik die kleine er af halen en dan de twee grote op de meter bak. In de cube komen alleen garnalen en misschien nog 1 soort vis
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan