Wat is er nieuw

Voldoende uitstroom? Afzuiging op de goede plek?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KGR
  • Startdatum Startdatum
K

KGR

Guest
Is dit voldoende uitstroom voor de RIO300?

299451kgr_0_82_img_5976.jpg


Ik heb de afzuiging links gehangen. normaal hang ik de afzuiging in de zelfde hoek als de Uitstroom.

bvd
 
Ik kijk naar de planten. Als die in de hele bak een klein beetje bewegen dan is er voldoende stroming.
 
Maakt de plaats van de afzuiging veel uit? normaal heb ik deze in de zelfde hoek als de uitstroom. krijg je wat meer circulatie.
 
Je moet de instroom wel lager doen, vlak boven de bodem.

Uitstroom is wel goed zo.
 
Potjandorie ik zie weer de hele instroom niet zitten 🙁
Maar zoals Bertus al zegt vlak boven de bodem is het beste want dan gaat ook vuil van de bodem mee.
 
Potjandorie ik zie weer de hele instroom niet zitten.
links net op de waterlijn.
 
Ja nu je het zegt zie ik daar wel iets lopen wat ter hoogte van het oppervlak ophoudt, Maar ja het is dat je het zegt want anders had ik het niet gezien hoor :juggle:.
 
Ik had mijn instroom en zuig op dezelfde wijze gepositioneerd. Echter ik kreeg toen heel duidelijk rechts in de bak een opstapeling van vuil, die hier stil kwam te liggen. Aan de ene kant praktisch met verversen, want daar ligt het, maar aan de andere kant vond ik het niet mooi staan.

Ik heb nu zelf mijn instroom over de volledige breedte van mijn aquarium langs de achterwand liggen, waarbij deze tegen de voorruit "straalt". Ik heb nu veel minder vuil op de bodem en er komt veel meer vuil in mijn filter terecht. Dit kan ik goed controleren omdat ik gebruik maar van een voorfilter.

Dus als je bak ingericht is, kan je pas echt lekker beoordelen of het zo ok zit. Hangt mede af van de beplanting en eventuele andere decoratie.

Het is in ieder geval een veel toegepaste opstelling die in basis prima is.

Heel veel succes met de totale opbouw van je bak
 
Oja puur ter informatie met de verlengbuizen voor het installitie set kan je hier echt alles mee maken. Je kan deze buizen ook inkorten door te zagen, daarna past het nog steeds uitstekend op elkaar!
 
Is volgens mij zo niet te zeggen met enkel een foto.
Lijkt wel een aanzienlijke uitstroom maar als het bv uit een schoon filter komt met een capaciteit van 200 liter per uur gaat dat niet genoeg zijn voor een 400 liter bak.
Welk filter heb je daar?
 
Ik heb 2 pompen, JBL e901 + Eheim 2424 exp. 250

116158kgr_0_82_img_5958.jpg



Hoop dat ik hiermee voldoende capaciteit krijg. Het zijn beide ingedraaide filters
 
Je kan die filters beter overeind zetten dan doen ze het veel beter 😉

Groet John
 
:stom: 🙂 haha nooit aan gedacht!
 
Johnny Boy zei:
Je kan die filters beter overeind zetten dan doen ze het veel beter 😉

Groet John

Als we dan toch flauwe grappen aan het maken zijn. De kraantjes openen wil ook wel eens helpen. :sorry:
 
😀 😀 😀
 
Ik heb het idee dat je het op deze manier flink afremt aan circulatie.
Is zo dat de filters en toebehoren onderling op elkaar afgestemd zijn,dus bv de diameter van de slangen en in en uitlaatbuizen zo zijn dat ze een optimale werking hebben.
Nu met alles op 1 setje buizen denk ik dus dat dit niet ten goede komt.

Je zou eens voor de gein de sproeibuis eraf kunnen halen en een maatbeker onder de uitstroom houden om te kijken hoeveel tijd het kost om de maatbeker te vullen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan