Wat is er nieuw

Volglas aquarium beste prijs/kwaliteit

De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Leeftijd
28
Goedemorgen,

Recent ben ik verhuisd en ik heb nu een kamer tot mijn beschikking die ik als 'aquariumkamer' wil gebruiken. Hier staat nu mijn Rio180 met mijn muskusschildpad en zebradanios, daarnaast staat mijn Primo80 met wat sherrybarbelen, corydoras en garnalen.
Nu ik de ruimte heb zou ik graag nog een 60cm aquarium en/of 2 garnalenbakken willen plaatsen. Thuis heb ik genoeg filters, verlichting, verwarmingen etc. maar het lijkt me leuk wat extra bakjes te hebben.

Ik hoef geen techniek maar ben gewoon op zoek naar degelijke, niet te dure kale bakken.
Marina/Hagen bakken vallen voor mij af; niet stevig, slecht gekit en te veel slechte ervaringen over gelezen. Ook wil ik geen tweedehandsbakjes maar gewoon nieuw met fabrieksgarantie.

Ik zag onderstaande volglas aquaria online, en ik vroeg me af of dit vergelijkbaar is met Marina/Hagen of dat dit betere/betrouwbaardere kwaliteit is:

JUNAI
-
Aqua d'ella Urbyss R4 45L
1738834318814.png

Mooi bakje, goede recensies over gelezen, wel iets duurder dan onderstaande opties.

- HS Aqua Volglas 45L
1738833982990.png

Ze geven aan dat dit 6mm dik glas is, maar dit lijkt mij toch echt dezelfde bak als Hagen/Marina en die zijn allemaal maar 4mm.

Ocean&Lake
-
HS Aqua Volglas 54L
1738834101607.png

Ook een HS Aqua bakje, net een maatje groter dan die hierboven. Het rare is dat de 45L bak op Junai een glasdikte van 6mm zou hebben, maar deze 54L bak een (dunnere) glasdikte van maar 4mm zou hebben. Klopt het wel wat op Junai staat?

Frits Kuiper
-
Volglas Aquarium 54L
1738834429413.png

Positieve berichten over Frits Kuiper gelezen, alleen niets kunnen vinden over 'huismerk' volglas bakken van ze. Ook de glasdikte is niet terug te lezen op hun site. Iemand ervaring of meer kennis over deze bakken?

Mocht men ervaringen hebben met bovenstaande bakken, voor- en nadelen weten van de één t.o.v. de ander, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt,
De Leidse Glibber

Ik kom morgen bij Frits dus stuur me een pb met welke info je eventueel zou willen hebben over die bakken.

Ik kom morgen bij Frits dus stuur me een pb met welke info je eventueel zou willen hebben over die bakken.
Goedemiddag John,

Bedankt voor je snelle reactie en fijn dat ik je vragen kan sturen, ik heb een pb verstuurd!

Frits Kuiper ben ik tevreden over, maar ik heb geen ervaring met hun aquaria. Maar als je hun overweegt, woon je misschien in het Noorden van het land? Dan zou je ook kunnen kijken naar Zorona in Winschoten: https://www.aquariumkopen-zorona.nl/
Ook geen ervaring mee, maar ik heb goede verhalen gehoord. Wordt ook aangeraden door Frits Kuiper als je maatwerk nodig hebt dat zij niet kunnen leveren.

Die Frits verkoopt zijn van HS en de 60x30x40 heeft 6mm dik glas.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan