Wat is er nieuw

Volwassen Discus overzetten

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Voor een koppel discus vissen wat regelmatig eieren legt maar deze worden opgegeten.

De KH waarde is 6 en deze willen we terug brengen naar 5 d.m.v. osmose water.

Op welke wijze kunnen we dit het beste doen, bij de waterwissel
 
Je kan dit doen door de verhouding kraanwater/osmose water te berekenen en hiermee aan de slag te gaan. Of je dit doet voor je wissel en verder tijdens je wissels of hoe je dit invult, kan je natuurlijk helemaal zelf weten.

Wat is doel om de KH van 6 naar 5 te brengen?
 
ja de verhouding kan ik wel berekenen het nmlijk:

(aantal liter osmosewater * KH) + (aantal liter kraanwater * KH) / door totaal aantal liter = KH

Omdat de discus vissen al regelmatig eieren hebben gelegd en ze telkens door de ouders worden opgegeten wil ik kijken of het met het verlagen van de KH dit misschien kan worden voorkomen.

Mocht de ouders dit ook na de verlaging blijven doen kan ik altijd nog proberen de de kegel af te schermen met gaas.
 
Als jij nakweek hebt, dan denk ik persoonlijk niet dat de KH van 6 de oorzaak is.

Is het een jong koppel -> kunnen nog moeten leren
Is het goed bevrucht -> niet iedere man heeft het juiste goedje

Je zou beter de geleidbaarheid als uitgangspunt kunnen nemen, hoe lager de geleidbaarheid, hoe "opener" de eitjes, hoe makkelijker de bevruchting.

Ik denk dat onder de 600 us goed zou moeten gaan, maar 300 makkelijker is en voor wlidvang je naar 50 tot 150 mag gaan............

Wanneer eten ze het op, na het afzetten, na 12/24/36/48 uur?
 
Nee het is geen jong kopper, het heeft al meerdere keren eieren gelegd.
De geleiding is in mijn bakken ligt op 360 MicroSiemens
 
Wanneer eten ze de eieren op?

Hebben ze ooit larven gehad? Meerdere keren eieren maakt het nog geen geroutineerd koppel ....

Zie je beschimmelde eieren, zo ja, wanneer na de afzet?
 
nee geen larven
aantal eieren niet meer op een hand te tellen
schimmel tot nu toe 1/2-1 dag na legsel

schimmel tot nu toe bij alle legsels stuk of 5-8 eieren
vrijwel

Vandaag water wissel gedaan en heb tevens regenwater opgevangen. Regenwater heb ik gemengd met leiding water 50/50 de KH is nu 4 en geleidbaarheid is 270 MicroSiemens.


Tevens heb ik nu regenwater in een tank zitten met kh2 en een geleidbaaarheid van 170
 
Het gehele legsel is niet beschimmeld. Of het goed bevrucht is weet je niet, want zover komt het proces niet, want het wordt opgegeten.
De ouders eten het op, wanneer is mij nog niet duidelijk.

Maar ik vermoed dat dit koppel er nog niet aan toe is om jongen groot te brengen. Mijn Alenquers hebben de eerste 10/15 nesten ook opgevreten, terwijl de man al ervaring had met het krijgen van jongen bij een andere vrouw...... Dus zeg het maar.......
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan