Wat is er nieuw

voor de creative onder ons

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen.
Ik ben zelf erg van dingen zo goed mogelijk proberen te na maken van een filmpje of foto.

pd0ZqYfQngH4S6m5C9tfInB6U5liE9t3.jpeg2015_biotope_aquarium_na_3_1 by stijn koch, on Flickr

https://www.youtube.com/watch?v=o3xHb-e ... e=youtu.be

Nu heb ik het idee om een oever te maken.
Aquarium is 70 x 60 x 50

Wil de oever tot 45 cm hoog laten gaan en dan tot 42-44 cm water hoogte dus dat de oever net niet onderwater staat maar wel de planten van water kan voorzien die ik erop plaats.

De opbouw wil ik als volgt doen.
Piepschuim achterwand 70 x 40 en piepschuim op de bodem van 70 x 30.

De oever zal dus beginnen als 70 x 30 en dan langzaam minder breed worden en uiteindelijk het stuk wat boven het water uit komt 70 x 10/12
Enkel is de vraag hoe kan ik dit het beste doen?. Stenen vast lijmen en zand ertussen plaatsen etc

Angst is dat het zand na beneden komt rollen en dat is natuurlijk niet het idee.

Bedankt voor het mee denken en de tips

Groet
Stijn

Volgens mij kan je beter met stukken plexiglas werken, deze op de hoogte maken die je wil aanhouden, vervormen door ze eerst te verwarmen en deze tussen de stenen plaatsen, de bovenkant kan je dan bv. inwrijven met transparante siliconen en daarin je zand/grind in strooien.
Op deze manier zal je telkens de hoogte kunnen overbruggen en zal mettertijd het zand/grind niet weg verzakken

Als ik erg handig was, zou dit misschien een optie zijn. Toevallig voorbeelden van jou idee Luc?.

Mijn idee was/is piepschuim - stenen -piepschuim - stenen - piepschuim - zand

En dan zand er over heen en tussen laten vallen.

Als je een muur wilt, neem een doos steenstrippen, heb je het zeker echt.
Lijm die op de perspex.

Bertus, wil geen muur, wil een oever 😉.

O,ja, Sorry, Dan wat Luc zegt, perspex tegen iets zetten, en onderin warm stoken ,dat er een bocht in komt.

Van de voorkant dan met een bocht omhoog , wat jij wilt.
Beetje experimenteren. he.

Ze laten de bovenkant niet zien. Als je een aquariumlichtkap erop doet ga je niks zien van het stukje bovenwater, vanwege de condens.

Saskia, dat is een open aquarium en mijne word ook open 🙂.

Luc bedankt voor de links ga ze eens bekijken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan