Hoi Allemaal,
Ik ben sinds 2 maanden voor het eerst bezig met een aquarium van 60x30x40. Na me grondig ingelezen te hebben heb ik het als volgt ingericht.
Bodem: zand
Steen: lavasteen (ja ik weet het vissen kunnen zich er aan verwonden.Maar ik heb er voor gekozen omdat ze licht zijn in gewicht en ze makkelijk te bewerken zijn. Er zitten nu geen scherpe kanten aan)
Achtergrond: poster, dit gekozen om ruimte te besparen. Het effect valt me niet tegen.
Verlichting: Nu nog T8 TL buis maar wil graag naar LED. Denk aan 2x warm wit licht strip + 1x RGB strip op een daglichtcontroler
Planten:
- 2 Anubias nana op spiderwood
- 2 Cryptocoryne crisped green
- 2 Microsorum pteropus op kienhout gebonden
- 3 Pistia straitoites
- Vesicularia dubyana op spiderwood en lava steen
- 2 Helanthium tenellum (Echinodorus tenellus)
- 3 Lobelia cardinalis Mini
- 2x overblijfsel van ander aquarium( weet naam van de plant niet)
Visbestand: Nog niets
Plan: 6x corydoras habrosus of pygmeus
10x kleine rustige makkelijke scholenvis (Boraras brigittae, neon tetra?, Microrasbora erythromicron)
50x garnaal
Temperatuur: 24 graden
waterwaarden nog onbekend
Foto's toevoegen lukt niet. Iemand die weet hoe? Ook vanuit Flickr lukt t niet 🙁
Ik ben sinds 2 maanden voor het eerst bezig met een aquarium van 60x30x40. Na me grondig ingelezen te hebben heb ik het als volgt ingericht.
Bodem: zand
Steen: lavasteen (ja ik weet het vissen kunnen zich er aan verwonden.Maar ik heb er voor gekozen omdat ze licht zijn in gewicht en ze makkelijk te bewerken zijn. Er zitten nu geen scherpe kanten aan)
Achtergrond: poster, dit gekozen om ruimte te besparen. Het effect valt me niet tegen.
Verlichting: Nu nog T8 TL buis maar wil graag naar LED. Denk aan 2x warm wit licht strip + 1x RGB strip op een daglichtcontroler
Planten:
- 2 Anubias nana op spiderwood
- 2 Cryptocoryne crisped green
- 2 Microsorum pteropus op kienhout gebonden
- 3 Pistia straitoites
- Vesicularia dubyana op spiderwood en lava steen
- 2 Helanthium tenellum (Echinodorus tenellus)
- 3 Lobelia cardinalis Mini
- 2x overblijfsel van ander aquarium( weet naam van de plant niet)
Visbestand: Nog niets
Plan: 6x corydoras habrosus of pygmeus
10x kleine rustige makkelijke scholenvis (Boraras brigittae, neon tetra?, Microrasbora erythromicron)
50x garnaal
Temperatuur: 24 graden
waterwaarden nog onbekend
Foto's toevoegen lukt niet. Iemand die weet hoe? Ook vanuit Flickr lukt t niet 🙁