Wat is er nieuw

Voor het eerst een aquarium 60cm alle hulp welkom (AnneB)

Het is niet de Salvina Natans die het slecht doet maar de Mosselplantjes, Pistia stratiotes. Ik denk dat deze te groot zijn waardoor e te veel warme krijgen van de lamp. De kap staat al open naar dat helpt niet genoeg. Wanneer ze het niet meer trekken gan ze weg en laat ik alleen de Salvina door groeien. Wel jammer want ik vind de wortels van het mosselplantje erg leuk onderwater en de garnalen ook. Maar goed niet alles kan in een 60cm bakkie.

je bak ziet er heel gezellig uit! ook die lavastenen zijn erg mooi.

Ik heb er achter waarom de drijfplanten het niet goed doen. De nitraat waarden zijn te laag omdat er alleen garnalen in de bak rondzwemmen Sinds zaterdag zijn er ook 5 vietnamese danio's bijgekomen. Volgende week komende parel danio's en enkele weken later de corydora's habrosus. En dan mag de bak voor lange tijd rusten 🙂. Hopelijk produceren deze kleine rakkers voldoende om de drijfplantjes van de nodige nitraat te voorzien🙂

Zet de temperatuur dan maar een paar graden lager. De Tanichthys micagemmae en Celestichthys margaritatus zitten graag rond een temperatuurtje van 22. Ook de Corydoras habrosus zit het liefst rond die temperatuur.

Ik wil je wel complimenteren voor een heel mooi beginnersbakje! Chapeau! Een voorbeeld voor anderen.

Thanks voor de tip en het compliment. Meteen de verwarming aangepast 🙂.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan