Voor het eerst..... jippie


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Het zal vast niet bijzonder zijn, maar voor het eerst zie ik in mijn huidige Z.A. bak wat beginnende "kweek" activiteit.
Ik heb 5 Biotodoma cupido, Ik zie nu de grootste (is volgens mij een mannetje) een kuil graven in mijn bak. Is vaak in gezelschap van een kleinere vis. Vormt deze vis trouwens "vaste koppels"? Dus graag jullie ervaringen met deze mooie vis.

Keerzijde: ik zit niet op jonge vissen te wachten. Hoeveel "overleven" er van de Biotodoma?
 
Echt niemand ervaring met de "kweek" van de Biotodoma cupido?
 
Ik heb ramirezi en als deze leggen in een gezelschappsbak blijft er helemaal niets van over .
 
Ze zijn nog steeds druk bezig om hun kuil te graven. Jagen rest van de vissen een beetje weg (lang niet zo fel als Apisto's). De maanvissen mogen nog boven de legkuil hangen. Man volledig op kleur, erg gaaf.
 
Ik zie het mannetje een steeds grotere kuil te graven, ook een legbuis bij het vrouwtje. Maar ik verwacht dus vanavond of morgen wat actie!
:foto:
Dus ik concludeer dat ze voor het moment een koppel vormen. Nadat er jongen zijn ..... even afwachten.
 
Ik zie dat het vrouwtje in de kuil, tussen de wortels van de Echinodorus, volgens mij eitjes aan het leggen is.....
 
Laatst bewerkt:
Ik kan geen larven o.i.d ontdekken. zie het vrouwtje ook niet de hele tijd in de buurt van de kuil. Het mannetje is wel erg veel vissen aan het verjagen. Dus denk dat het nu niets is geworden. Zaterdag even afwachten, als ik dan nog niets zie ga ik weer kuilen dichtgooien :'(
 
Wat hij niet ziet, kunnen er nog wel zijn,he. Houden ze die verstopt.
En steeds in de bak rommelen is ook niet goed.
 
Wat hij niet ziet, kunnen er nog wel zijn,he. Houden ze die verstopt.
En steeds in de bak rommelen is ook niet goed.
Weet ik... maar zal op zijn minst een grote euchinodorus moeten vastzetten, die hadden ze uitgegraven ;-) Maar houden de jongen zich vaak bij de broedkuil op, of worden ze door de ouders weggeleid naar een andere locatie?
 
Leg wat gewicht in de plant, die heb ik ook. grote kiezel.

Ze worden soms wel verplaatst, om rovers te weren.
 

Terug
Bovenaan