Wat is er nieuw

Voorbeelden gevraagd van wit aquarium met zwarte bodem en achterwand

BEESTJESBIJBOM

Active member
Lid geworden
3 oktober 2021
Leeftijd
45
Ik heb een wit aquarium met witte onderkast overgenomen (Juwel Rio 125). Op de achterwand van het aquarium zit zwart folie, wat ik prima vind.
Op de bodem heb ik wit aquariumzand van de Hornbach gebruikt, niet egaal spierwit, maar wel licht......en frisser van kleur dan bijv. filterzand, dat ik te geel vind.
Nu twijfel ik of een donkere/zwarte bodem niet mooier is/minder contrastrijk met de zwarte achterkant, maar kan mij moeilijk een voorstelling maken hoe zo'n donkere bodem eruit ziet met een wit aquarium(meubel).
Wie heeft er zoiets en kan er foto's van laten zien?

Welke kleur bodem heb je dan want een te witte bodem is niet echt natuurlijk is mijn mening.

Welke kleur bodem heb je dan want een te witte bodem is niet echt natuurlijk is mijn mening.
Het is dus wit aquariumzand van de Hornbach, vergelijkbaar met Sansibar 'river' (wat een stukkie duurder is...) Overigens oogt het op afstand vrij geel , iets minder geel dan de foto laat zien, maar eigenlijk nog te geel voor mij. Dat zal komen door de kleur van het water, dat ik voor meer dan de helft ook heb overgenomen bij het aquarium, en ook het kienhout, dat ws. het water wat bruiner kleurt. De verlichting is niet bijzonder warmwit van kleur, dus daar ligt het niet aan, denk ik.

Bijlagen

• IMG_20241028_153933.jpg
    IMG_20241028_153933.jpg
    198.4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20241028_154120.jpg
    IMG_20241028_154120.jpg
    266.1 KB · Weergaven: 10
IMG_9487.jpeg
Dit is dat witte zand van de hornbach. Hoe kouder het licht boven de bak hoe witter het word. Warmer licht maar het geliger.

Ik geloof dat TS graag wil zien hoe een donkere bodem eruit komt te zien.

Nu twijfel ik of een donkere/zwarte bodem niet mooier is/minder contrastrijk met de zwarte achterkant, maar kan mij moeilijk een voorstelling maken hoe zo'n donkere bodem eruit ziet met een wit aquarium(meubel).
Wie heeft er zoiets en kan er foto's van laten zien?
Zover ik begrijp wil TS inderdaad een donkere bodem zien maar ja ik kan het ook verkeerd begrijpen :DD

Bekijk bijlage 381382Dit is dat witte zand van de hornbach. Hoe kouder het licht boven de bak hoe witter het word. Warmer licht maar het geliger.
Dit vind ik mooi, jij hebt dus ook een zwarte achterwand (?). MIsschien ligt 'het probleem' bij mij dan bij de gele kleurindruk die mijn witte zand geeft. Naar mijn idee is de verlichting koel wit en ligt het meer aan de bruinige waterkleur. Ik heb het buitenfilter ook overgenomen en bewust nog niet verschoond.........misschien als ik dat over een tijdje doe, zou het water minder bruin kunnen worden??

Als je een donkere achterwand hebt zou ik zelf ook een donkere bodem kiezen. Een bodem hoeft niet te matchen met de kleur van de kast lijkt mij. Ik heb zelf twee witte rio's,, en deze hebben allebei een bruine dennerle grindbodem gemixt met donkere aquasoil.
Ik vind een witte grindbodem altijd erg koud aan voelen, maar dat is persoonlijk.

Hier een oude foto van mijn rio 125. Ik heb alleen geen achterwand...
Maar op internet zijn ook veel foto's te vinden van witte aquariums, met een donkere of een lichte bodem.

Bijlagen

• 20230603_193835.jpg
    20230603_193835.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 9
Als je een donkere achterwand hebt zou ik zelf ook een donkere bodem kiezen. Een bodem hoeft niet te matchen met de kleur van de kast lijkt mij. Ik heb zelf twee witte rio's,, en deze hebben allebei een bruine dennerle grindbodem gemixt met donkere aquasoil.
Ik vind een witte grindbodem altijd erg koud aan voelen, maar dat is persoonlijk.

Hier een oude foto van mijn rio 125. Ik heb alleen geen achterwand...
Maar op internet zijn ook veel foto's te vinden van witte aquariums, met een donkere of een lichte bodem.
Dank je.........'k had al even op internet gezocht, maar witte aquaria met zwarte achterwand en zwarte bodem kwam ik niet echt tegen....

Dit vind ik mooi, jij hebt dus ook een zwarte achterwand (?). MIsschien ligt 'het probleem' bij mij dan bij de gele kleurindruk die mijn witte zand geeft. Naar mijn idee is de verlichting koel wit en ligt het meer aan de bruinige waterkleur. Ik heb het buitenfilter ook overgenomen en bewust nog niet verschoond.........misschien als ik dat over een tijdje doe, zou het water minder bruin kunnen worden??
Ja mijn achterwand is zwart gecoat aan de buiten kant. Als je veel hout gebruikt kan dat tannines afgeven wat het water bruin kleurt.
Er zijn vele producten waarmee je de gelige kleur uit het water kan verwijderen.
Actieve kool , purigen etc .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan