Wat is er nieuw

Voorgrond planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bulder
  • Startdatum Startdatum
B

Bulder

Guest
Ik zou graag wat tips willen over leuke niet te moeilijke plantjes om aan de voorkant te planten. Tot nu toe heb ik nog weinig succes met plantjes, en wel last van alg dus het moet wel een beetje een sterk plantje zijn.

Ik denk dat je beter de oorzaak zou kunnen bestrijden. Algen ontstaan in de regel door een voedingstekort namelijk.

Daar ben ik ook mee bezig.. maar ik heb nieuwe lampen in het aquarium gezet en sinds dien is het raak met de algen. Dus heb nu al veel korter licht en.planten vloeding.. maar het lijkt niet te verdwijnen

wat zijn je waterwaarden zoal

welke lampen heb je nu en hoelang branden ze
hoelang geleden heb je de lampen vervangen

algen trekken eenmaal ook niet zo snel weg als ze opkomen dus kan best een tijd gaan duren

Naast de plantenvoeding is ook de nitraat en fosfaat net zo belangrijk en de co2.

Pogostemon helferi vind ik zelf een heel leuk plantje. Die wordt wel iets hoger cm of 5-6 maar is wel echt heel mooi en groeit als kool. Als je gewoon elke dag wat koolstof derbij doet kan je zelf binnen een week van een stekje al twee maken :thumbs: alleen mss iets te groot :$

Ik heb nog geen meet apparatuur om de waarden te meten, dus dan kunnen jullie er zeker ook niet veel over zeggen? Ik heb in ieder geval 2 x 28 Watt T5, waarvan ��n nature en een gewone.

Bedankt voor de tip, leuk plantje!

Voor de algen heb ik al een ander topic open staan, geloof dat daar dan de discussie verder gevoerd moet worden.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1405060

Ik wel. Als je wilt testen...

Ik ben even langs een dierenzaak gegaan, die bellen einde van de middag, toch bedankt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan