Voorschakelapparaat voor 15W sunglo T8


I

Ionize

Guest
het voorschakelapparaat in de kap van mijn Hagen 54L lijkt defect. Het vinden van een EVSA voor een enkele 15W 46CM T8 buis is het probleem niet, Firstlight bijvoorbeeld heeft ze. Maar om nu naast die 10€ die zo'n ding kost ook nog eens 5€ kleine orderkosten en 10€ verzending te moeten betalen is wel erg gortig...

Is het trouwens ook mogelijk een 1x18W T8 EVSA te gebruiken of maak ik daar de lamp mee kapot? Die zijn namelijk veel eenvoudiger te vinden en zitten zo ongeveer in elk klein gamma armatuur..

Iemand ervaring om zo'n ding ergens lokaal vandaan te toveren?
 
https://www.lampdirect.nl/lamp-accessoires/voorschakelapparaten-voor-tl-lampen/vsa-voor-tl-d

Ben niet heel bekend met tl en VSA wat vermogens betreft.
Maar aan de ene kant zou ik verwachten dat ie geschikt is tot 18w aan de andere kant denk ik dat ie er 18w uit gooit ongeacht de lamp..

Maar als 18w t8 lampen dezelfde lengte hebben als jouw 15w kan je de gok wagen, brand je lamp heel fel en dan opeens niet meer kan je dus niet een 18w VSA op een 15w lamp zetten..
 
Ik denk dat zo'n voorschakelapparaat inderdaad de spanning én stroom regelt waardoor er teveel vermogen op de lamp komt te staan. Het is niet voor niks dat die dingen in allerlei vermogenvarianten te krijgen zijn vermoed ik.
Zonde om met die voorkennis de lamp op te blazen...

In je link vind ik alleen VSA voor 18W...
 

Terug
Bovenaan