Voorstellen: Aquatlantis Fusion 120x50


dirkacht

Member
Lid geworden
16 oktober 2018
Berichten
11
Locatie
Zeeland (Prov.)
Hallo allemaal,

Ik ben Dirk, 34 jaar en ik woon in de provincie Zeeland. Na wat inlezen op het forum heb ik twee weken geleden mijn eerste aquarium aangeschaft, een Aquatlantis Fusion 120x50.

Deze is voorzien van:

2x Eden 522 buitenfilter met 425-300W verwarmers.
2x Easy LED met Easy LED Control 1

IMG_0806.jpg


In de veronderstelling dat ik een leeg aquarium ging aanschaffen bleek deze tot mijn schrik nog te zijn voorzien van het volgende vissenbestand:

2 Discusvissen
IMG_0820.jpg


IMG_0821.jpg


3 Corydoras schwartzi?
IMG_0804.jpg


2 Clownbotia's

1 Ancistrus cf cirrhosus (man?)
IMG_0811.jpg


Enkele kardiaaltetra's, vuurneons en roodneuszalmen

Hoewel dit absoluut niet zo gepland was en ik weet hoe hier over gedacht wordt op het forum, kon ik het (mijn zoontje was er ook bij) niet over mijn hart laten gaan dat de vissen naar elders zouden verdwijnen (!) en heb ze toch meegenomen. Met de volle filters en een aantal emmers aquariumwater heb ik de bak thuis weer opgestart en is het tot nu toe, 2 weken later, prima verlopen.

Na nog enkele weken indraaien wil ik gaan starten met het huidige bestand wat op te schonen en aan te vullen:
- De discusvissen wil ik eerst verkopen, zodat de temp. terug kan naar de juiste waarde voor het overige bestand.
- De corydoras enkele bij halen om een mooi groepje te maken (wat is de minimale groepsgrootte? en is de ondersoort juist?)
- Voor de ancistrus een vrouwtje bij te halen (of zijn dit groepsdieren?)
- De Clownbotia's twijfel ik nog over, ik weet dat het groepsdieren zijn en dat ze vrij groot worden (zijn nu ca. 8cm). Ze zijn de favorieten van mij zoontje en ze gaan nu goed samen.
- Van het 'kleine spul' bekijk ik nog welke soort(en) ik wil aanhouden en daar schooltjes van vormen.

Pas daarna zal, als ook de beplanting is aangeslagen, worden nagedacht over uitbreiding van het bestand.

Tips en vragen zijn natuurlijk welkom!


Groet, Dirk
 
Welkom en bij samenstelling visbestand kun je wellicht een topic openen voor je eventuele vraag over de bewoners.
 
Welkom, je botia's zitten te klein, die worden met gemak 30 cm onder de juiste condities. Ik zou inderdaad even een topic starten voor je visbestandvraag
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal voor de vragen en het vervolg een apart topic openen.
Ik ben me ervan bewust dat de botia's te groot worden voor mijn aquarium en eigenlijk in groep thuis horen. Hier zal op termijn een geschikte plaats voor gezocht worden.
 
Welkom Dirk, zo te merken heb je je al goed ingelezen of je had al wat ervaring met aquaria, veel succes.
 

Terug
Bovenaan