Voorstellen en mijn eerste serieuze scape


jeevandewee

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juni 2020
Berichten
156
Leeftijd
58
Hallo allemaal,

Ik ben Joachim van der Weijden (jeevandewee) en sinds 3 maanden met de hobby bezig.
Ben begonnen met een 60x30x40 aquarium maar was meteen verkocht en ben al snel naar een groter aquarium gaan uitkijken.
Ik heb uiteindelijk voor een Eheim Proxima 250 (100x50x50) gekozen en eerst het tweedehandse meubel opgeknapt en ben me gaan verdiepen in het scapen en beplanting.
Na veel uitzoekwerk en aankoop van substraat, soil, zand, stenen, hout, planten, CO2 systeem, was het dit weekend eindelijk zo ver, en kon ik de tank scapen en beplanten.
Het water moet nog helder worden en de planten aan de zijkant en achterin moeten nog vol groeien, maar hieronder alvast wat foto's van het resultaat.

vlcsnap-2020-07-05-21h32m52s111.jpg
vlcsnap-2020-07-05-21h33m12s468.jpg
vlcsnap-2020-07-05-21h34m35s770.jpg


Groet, Joachim
 
Laatst bewerkt:
Hey Joachim. Welkom op het forum. Ik zou voor je bak even een fotoalbum aanmaken. Maar de bak ziet er goed uit. Moeie opstart
 
Welkom. Ziet er al heel mooi uit! Wat voor bewoners ben je van plan te nemen?
 
Welkom hier! Ik ga je foto-album volgen.
 
Welkom. Ziet er al heel mooi uit! Wat voor bewoners ben je van plan te nemen?
Dankjewel. Ben er qua bewoners nog niet helemaal uit en wil het ook laten afhangen van de waterwaardes die ik stabiel weet te handhaven zonder osmose water.
Ik heb een voorkeur voor mooi school Roodkop zalmpjes, verschillende Corydoras, een Tetra soort (weet nog niet welke), Japonica garnalen en Siamese algeneters.
Adviezen / suggesties zijn zeer welkom.
 
Dat is een leuk begin, alleen die Siamese algeneters, daar zou ik nog eens even goed over nadenken. Ik heb ooit een soort van overzicht gemaakt van alles wat je als "algeneter" zou kunnen aanmerken, en geprobeerd alle voor- en nadelen van de verschillende soorten in een topic te krijgen. Misschien heb je er wat aan.
En de volgende is ook leuk:
 
Heel mooi begin! Ik ga je aquarium volgen. Qua visbestand zou ik je willen aanraden om niet verschillende soorten corydorassen bij elkaar te zetten, maar een grotere groep van dezelfde soort. Schijnt dat ze toch soortgenoten opzoeken en zich dan prettiger voelen. Oogt denk ik ook mooier dan diverse varianten door Elst
 

Terug
Bovenaan