Wat is er nieuw

Voorstellen en wat beginners vraagjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter GoudFish
  • Startdatum Startdatum
G

GoudFish

Guest
Een goedemiddag!

Mijn naam is Tom en ik heb deze vakantie mijn eerste kleine aquarium gekocht 25-30liter.
De vondst van dit forum komt mij erg goed uit. Want ik ben er inmiddels achtergekomen hoe ingewikkeld het is (of lijkt) en hoeveel keuze er is.
Dus ik zal de komende tijd nog genoeg vragen stellen op dit forum :stars:

Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd:
Wat is een prima filter systeem voor een aquarium van 30liter?
En hoe laat ik van dat aquarium "gras"/"mos" zo mooi over mijn hele bodem groeien?

Ben ook erg benieuwd hoe actief dit forum nog is haha

Groetjes, Tom 🙂

Welkom Tom en actief zijn we hier best wel hoor. Je zou om meer antwoorden te krijgen het beste je vragen kunnen posten in de sectie filter en in
planten.

Welkom, ik hoop dat je veel antwoorden zal vinden, en tevens hoop ik dat je er geen goudvis in gestopt hebt al doet je forumnaam anders vermoeden.

Nee, een goudvis was niet mijn plan haha. Waarom zou ik dat dan ook echt niet moeten proberen? (benieuwd)

Welkom op het AF Tom.

Nee, een goudvis was niet mijn plan haha. Waarom zou ik dat dan ook echt niet moeten proberen? (benieuwd)
Wegens dit: (zo groot worden ze als je ze optimaal huisvest) terwijl in zo'n klein bakje ze met veel geluk 2 jaar oud worden en niet kunnen groeien

goudvismannetje.jpg

Welkom Tom. Houdt er wel rekening dat je met zo'n formaat bak zeer weinig mogelijkheden hebt qua vis. Verder is dit forum ondanks de oude knarren nog best actief 🤣. Nee hoor zit ook veel verjonging tussen.

Gr
Stefan

Hallo en welkom bij het top-level aquaforum.
30 liter is klein maar je kan van alles bereiken.
3475c79b359ba571d322bca4197f654e.jpg

Hehe, dit is natuurlijk top (en zonder CO²) maar er zit een leercurve achter.
Masr genoeg kennis en ervaring hier op het forum.
😁 veel plezier met je bak.

Goudvissen (een hobby in de hobby) hebben iets van 100liter waterruimte nodig per vis.
Er zijn maar weinig vissen die je echt een plezier doet met 30 liter maar daar ga je vast nog van alles over horen en lezen hier op het forum! 😀

Welkom op het forum!

Ik ben wel benieuwd wat voor aquarium je precies hebt gekocht, heb je daar wat meer gegevens over? Zo kunnen wij beter bepalen wat de (on)mogelijkheden van jouw aquarium zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan