Wat is er nieuw

Voorstellen Gretha

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gretha
  • Startdatum Startdatum
G

Gretha

Guest
Leuk om dit forum te ontdekken. Ik ben Gretha, 65 jaar, en heb mijn hele leven (met tussen pauzes) aquaria gehad. Vijf jaar geleden weer begonnen met twee sluierstaarten Jup&Gup en hun elk jaar een groter aquarium gegeven (van 3 cm in vier jaar gegroeid naar 15 cm). Tropische vissen bleef me toch meer boeien en voor Jup en Gup een leuke vijver gevonden waar ze met veel meer ruimte naar harte lust rond zwemmen.

Vier maanden geleden een Rio 180 gekocht, weken laten indraaien en toen 1+3 Ramirezi's gekocht en 10 Jaiponica garnalen. Nadat alles goed ging verder aangevuld met 7 Corydoras en 12 Neon tetra's en nu op zoek naar meer midden en boven bewoners. Vier Neons zijn helaas overleden, dus nog groepje van 8 over.

Wel veel opstartproblemen gehad (veel, heel veel alg, maar geen nitrietpieken). Omdat ik ook overdag graag de vissen wil zien heb ik een nachtverlichting aangeschaft van Sera en daar ben ik heel blij mee. Deze verlichting staat overdag aan (van 10-18 uur) en ik kan nu ook overdag genieten van de vissen; pas 's avonds gaan de andere lampen 5 uur aan. Het algenprobleem wordt minder en mijn planten beginnen nu een beetje te gedijen. Ik hoop dat over twee maanden alles in een goed evenwicht is.

Verder over mij: ik lees heel veel over alles wat met vissen te maken heeft en leer elke dag nog steeds bij ondanks mijn leeftijd 🙂 Een boeiende hobby. Verder over mij: we hebben altijd veel dieren gehad, honden, katten, schapen, paarden (nog steeds), eenden, ganzen, kippen maar nu we wat ouders zijn en verhuisd naar de stad alleen nog de vissen, een kat en twee kikkers in de tuin.

Leuk om kennis met jullie te maken en alvast dank voor alle mooie en leerzame info die ik op dit forum kan vinden.

Groet Gretha

Welkom Gretha.

Welkom, leuk een echt dierenmens al is dat in de stad wat minder handig wegens je al snel overlast veroorzaakt (of omdat je gewoon zeikerts naast je heb wonen zoals ik)

Welkom, leuk een echt dierenmens al is dat in de stad wat minder handig wegens je al snel overlast veroorzaakt (of omdat je gewoon zeikerts naast je heb wonen zoals ik)
Grinnik, woonde met al die beesten in een super klein dorp dus gelukkig geen last van de buren. Zou wel weer kippen willen maar denk dat mijn achterbuurman dan gaat lopen zeiken (teveel herrie) maar die tokkelende beesten mis ik enorm

Welkom op Aquaforum Gretha.

Welkom op het forum.

Grinnik, woonde met al die beesten in een super klein dorp dus gelukkig geen last van de buren. Zou wel weer kippen willen maar denk dat mijn achterbuurman dan gaat lopen zeiken (teveel herrie) maar die tokkelende beesten mis ik enorm

Kipjes zijn zo enorm leuk inderdaad, heb een stiefjaartje op het platteland gewoond in een vrijstaand huisje en daar hadden we 5 kippen en 1 haan, dat gekke beest kraaide al als er een auto over de landweg reed 😀

Welkom en veel plezier met weer een aquarium!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan