Wat is er nieuw

Voorstellen / happende vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Larson
  • Startdatum Startdatum
L

Larson

Guest
Hallo,

mijn naam is Lars, ik ben nieuw op het forum omdat ik een probleem heb, het verhaal is als volgt:

ik heb een aantal jaren 2 goudvissen gehad, na 2 of 3 jaar een keer een andere kom gekocht omdat de oude kapot was, en na een half jaar ging 1 dood, en nog een half jaar later de ander ook. na nu een week of 6-8 geen vissen gehad te hebben weer vissen gekocht, 3 stuks.

- een oranje sluierstaart met dop oogjes,
- een zwarte sluierstaart ook met dop oogjes
- een "gewone" goudvis

eerste dag wat onwennig maar dat was gauw over. nu ze 4 dagen rond zwemmen hangen ze samen wat boven in de kom te happend naar (ik denk) zuurstof.
mijn andere vissen deden dat nooit. die zwommen rond en keken lekker om zich heen,

mn andere vissen gaf ik 1 keer per dag of om de dag te eten. en deze hebben tot nu toe elke dag gehad ik kan me dus niet voorstellen dat ze honger hebben. en wil ze niet teveel voeren.

mijn vraag is: waarom happen ze zo boven in het water en moet ik daar iets aan doen zo ja wat?

als er nog iets onduidelijk is hoor ik dat graag.

Lars

welkom op het forum

hou je al maar vast aan de takken van de bomen want je gaat veel kritiek krijgen op die kom en vissen

dit kan heel hard overkomen maar ze zijn allemaal goed bedoeld

hier is al een stukje waaruit je veel kan opmaken over je verblijf voor je vissen
http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/ban_de_kom.pdf

verder zou het een grote kom moeten zijn want sluierstaarten hebben de eerste tijd een 50 liter per vis nodig en 1 meter ruimte ( en dit wordt best snel wat meer )

een goudvis kun je dan weer net kwijt in een bak van een 3 tal meter

nou om te beginnen welkom
maar goudvissen horen zeker niet in een kom
Hierin zijn de waterwaardes niet stabiel en hebben ze veel te weinig ruimte
met als gevolg vergroeiing (lees buitenkant stopt met groeien binnenkant groeit gewoon door wat zoals je je wel kan voorstellen erg pijnlijk is voor de vis)

sluierstaarten hebben ook minimaal 50 liter per vis nodig
en goudvissen horen eigenlijk niet in een aquarium maar in een vijver

maar ben toch blij dat je hier om hulp komt vragen

Bij een goede verzorging worden deze vissen ontzettend groot. Kijk hier maar eens in de foto-albums: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... =84&page=1

In een kom hebben ze veel te weinig ruimte. Hierdoor groeien ze letterlijk kapot. Als zo'n vis het een jaar uithoudt is het al veel terwijl goudvissen 30 jaar oud kunnen worden.

De goudvissen die in winkels verkocht worden zijn baby-visjes die praktisch moeten zwemmen in het voer om goed te kunnen groeien. Als je dat in zo'n kom doet liggen ze binnen 2 dagen ondersteboven omdat het teveel vervuilt. Goudvissen hebben veel voedsel nodig en dus veel water en sterke filtering.

Welkom op het forum!
Ik hoop dat je iets doet met het bovengenoemde kritiek, want goudvissen en sluierstaarten kunnen erg groot worden.

Hier kan je ook nog wat informatie over vissenkom vinden: http://nee-vissenkom.tk/

Ben bang dat de TS allang weer met de noorderzon vertrokken is. Sommige mensen horen liever alleen wat ze willen horen. Helaas voor de visjes.

Verdronken in de vissenkom,happend naar zuurstof.
Heeft zeker nog nooit zwemles gehad.

eerste dag wat onwennig maar dat was gauw over. nu ze 4 dagen rond zwemmen hangen ze samen wat boven in de kom te happend naar (ik denk) zuurstof.
mijn andere vissen deden dat nooit. die zwommen rond en keken lekker om zich heen,

Jaja, en dat geloof je zelf?????

Verloren zaak Bertus, jammer maar is niet anders.

Zeker geen verloren heren! (en dames?)

ik heb zeker iets gedaan met jullie opmerkingen! en wel in de vorm van het aanschaffen van een veeel groter verblijf.

alleen inmiddels valt me iets anders op:
mijn zwarte dop oog sluierstaart heeft witte stipjes, ongeveer 4 stuks. het was een beetje lastig maar ik heb een foto kunnen maken

heel goed dat je een groter aquarium gekocht hebt

maak voor dit probleem best een nieuw topic aan bij ziekten

en geef zoveel mogelijk info over je bak de symptomen je onderhoud .........

Proficiat. Had je niet terug verwacht,Larson.
En,hebben ze het naar hun zin? Ja,he.!

Heb je een totaalfoto van de bak? Ben benieuwd 🙂

Hoe groot is de bak, hoe vaak ververs je etc?

Heb je scherpe stenen in de bak? Mijn zwarte vis heeft een paar keer zijn velletje beschadigd door langs een scherpe steen te zwemmen.

Ja of schimmel ofzo?
Is beetje onduidelijke foto!
Als je denkt dat het een ziekte is dan zou ik er een afstrijkje van laten maken bij LFS

nieuw topic gemaakt! klik daar > HIER

en je komt als het goed is bij het Topic

ik zie nu pas dat de link niet werkt...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan