Wat is er nieuw

Voorstellen Koppel/solitair vis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bobbysh
  • Startdatum Startdatum
B

Bobbysh

Guest
Momenteel heb ik in mijn juwel van 110 liter (zonder aftrek inrichting) 9 vuurneons, 6 japonica garnalen, 1 jonge ancistrus en 1 otocinclus. Hier zou ik graag een mooi koppel bij willen zetten.

Ik zat zelf te denken aan een koppel diamantgourami of een koppel dwergcichlide. De dwergcichlide zie ik denk ik al vanaf omdat de dierenwinkel mij vertelde dat je deze, ondanks dat het vaak goed gaat, beter niet in een gezelschapsbak kan plaatsen.

Heeft iemand nog een voorstel voor een mooi,actief koppel? Of een leuke vis die solitair kan. Het liefst geen kleine mini visjes.

Geen voorstel voor een koppel. Maar ik zou wel willen zeggen: breid alsjeblieft de Oto uit tot een school van minimaal 6. Liever nog meer. Hoe groter hun aantallen hoe beter ze tot hun recht komen.

Diamantgoerami: neeee!! Die zou ik nog amper in een 1,20m lengte aquarium zetten. Hele actieve en territoriale vissen.

Ik heb hier twee honinggoerami's in een 1,00m aquarium en die schieten soms al heel de bak rond. Erg mooie en leuke visjes die qua formaat wat bescheidener blijven dan de diamantgoerami's. Je kunt dwerggoerami's ook overwegen maar die gaan vaak dood (Iridovirus).

Diamantgoerami: neeee!! Die zou ik nog amper in een 1,20m lengte aquarium zetten. Hele actieve en territoriale vissen.

Ik heb hier twee honinggoerami's in een 1,00m aquarium en die schieten soms al heel de bak rond. Erg mooie en leuke visjes die qua formaat wat bescheidener blijven dan de diamantgoerami's. Je kunt dwerggoerami's ook overwegen maar die gaan vaak dood (Iridovirus).
Diamantgourami's inderdaad niet in deze maat bak. Het zijn misschien wel de meest rustige en minst territoriale maar jouw bak is daar qua lengte gewoon te klein voor.
Ik heb net als een ander forumlid 5 diamanten (2,/3v) in een 120 en dat gaat prima, maar kleiner moet je ze ook niet willen zetten.

Oke geen diamantgourami's dus. Ik dacht dat dat juist hele rustige vissen waren.

Honinggourami's vind ik niet zo leuk.
Dwerggourami de colisa lalia misschien wel maar die heb ik eens eerder gehad in het verleden en die hielden het niet lang vol.

Ik heb een klein deel zandbodem, is dat genoeg voor dwergcichlide?

Geen voorstel voor een koppel. Maar ik zou wel willen zeggen: breid alsjeblieft de Oto uit tot een school van minimaal 6. Liever nog meer. Hoe groter hun aantallen hoe beter ze tot hun recht komen.

Dit stond inderdaad al in de planning,ik had er 2 waarvan er 1 al vrij snel dood ging en daarna kwam ik er achter dat het dus echt groepsdieren zijn. Hoe gedragen ze zich als ze met meer zijn en zich dus goed voelen?
Die ik nu heb zit overal en nergens en is lekker actief. Altijd zichtbaar en verstopt zich nooit

Een koppel Apistogramma is ook heel leuk voor bij je bestand. De meeste gebruikelijke soorten daarvan zijn juist heel geschikt voor een gezelschapsbak. Zou ook niet weten waarom de dierenwinkel anders zou adviseren, of je moet echt een hele specifieke soort hebben aangewezen (mbuna cichliden bijvoorbeeld).

Een koppel Apistogramma is ook heel leuk voor bij je bestand. De meeste gebruikelijke soorten daarvan zijn juist heel geschikt voor een gezelschapsbak. Zou ook niet weten waarom de dierenwinkel anders zou adviseren, of je moet echt een hele specifieke soort hebben aangewezen (mbuna cichliden bijvoorbeeld).

Hij had het vooral over dat je dan beter echt een speciaalaquarium voor cichliden kunt hebben. En dat wanneer ze gaan kweken bijvoorbeeld ze erg moeilijk kunnen zijn. Ik wees de ramirezi aan

Apistogramma cacatuoides of ramirezi lijkt me erg mooi om te hebben. Nu begrijp ik dat de ramirezi wat moeilijker is met de waterwaarden.

Waar moet ik dan rekening mee houden bij de inrichting? Ik heb een scape gemaakt die nog redelijk open is vind ik maar wel met stenen en stukken hout en aan de voorkant een zandvlakte.

Is deze inrichting wel geschikt voor de apistogramma soorten?

Even een foto ter verduidelijking:

20181211_192735.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan