Wat is er nieuw

Voorstellen plus vraagjes

De_Bouwer

Member
Lid geworden
24 januari 2022
Leeftijd
40
Goedendag,

Dennis hier, gelukkig getrouwd en vader van 2 prachtige meiden.

In een ver verleden in mijn appartement ooit met aquaria begonnen, een juwel vision 260.
deze ingericht als gezeldschapsaquarium. Dit is toen lange tijd goed gegaan. en dit langzaam uitgebreid met een extern filter, TL besturing via PLC voor zonsopkomst/ondergang en lichtsterkte.
Echter op een gegeven moment met een hete zomer kon ik mijn aquarium niet meer in bedwang houden en kreeg ik een algenplaag.
Dit is nooit meer goed gekomen, en ik zag het niet meer zitten om er zoveel tijd in te stoppen om de plaag te boven te komen.
Simpelweg geen tijd meer omdat mijn vrouw hoogzwanger was en ik ook nog een babykamer moest afmaken 😉

Ondertussen na ons 2e kindje zijn we verhuisd naar een burgelijk modern rijtjeshuis mooie tuin, je weet wel, beetje huisje boompje, maar dan zonder beestjes.
Dus er werden een paar cavia's aangeschaft, nu ben ik als de pieten allergisch voor die beesten dus mijn vrienden waren het niet ;0

Nu na een aantal jaren zijn de cavia's door ouderdom overleden, en begint het aquarium virus weer te kriebelen.

Nee niet zo groot als wat ik gehad heb.

Ik heb via mijn lokale dierenspeciaalzaak een oase highline 175 kunnen aanschaffen voor een mooie prijs, dit omdat hij ging stoppen met dit merk vanwege te weinig animo door de hoge prijs.
Ik heb er ook nog een highline premium led bij gekocht.
en ik heb er 2x een jbl E1902 bij gekregen. deze hebben in een demo bak gedraaid bij hem. maar die demo bak is weg gegaan van de week.

Mijn plan is om een "zuid Amerikaanse " biotoop te maken.

Met een 1 of 2 stellen dwerg chicliden het zou dan gaan om apistogramma, crenicara, laetacara, mikrogeophagus en/of nannacara.
En daarnaast nog een aantal zalmpjes.
Nu ben ik nog op zoek naar een aantal bodemstruiners die hierbij zouden kunnen. wie heeft er een idee?

Daarnaast twijfel ik over de JBL E1902. ik heb die 2 keer, 1 voor reserve en 1 om aan te sluiten.
Maar kan ik deze niet beter verkopen en er een Oase BioMaster Thermo 350 voor terug kopen? mij lijkt dat voorfilter extreem handig, en het ingebouwde thermostaat is natuurlijk ook ideaal. Iemand tips of die zijn gedachten hierover wil delen?

Daarnaast hou ik me aanbevolen voor eventuele tips qua inrichting/bestand.

Gegroet,

Dennis

Welkom Dennis en misschien kun je voor je vragen een topic kunnen openen in samenstelling visbestand en filters want daar lezen meer leden je vraag.

Welkom

Welkom!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan