Wat is er nieuw

Voorstellen + raadsel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henrivk
  • Startdatum Startdatum
H

Henrivk

Guest
Goedenavond allen,

Mijn naam is Henri, en ik heb sinds ongeveer een jaar een aquarium (60 liter). Ik heb me hier aangemeld omdat ik l een tijdje foto's hier kijk en ook wel eens wou reageren als ik iets mooi vind 🙂, en daarnaast omdat ik een vraag heb. Ik heb toen ik begon met mijn aquarium een schooltje van tien tetra's (?) gekocht. Helaas, terwijl ik een maand op vakantie was hield m'n filter er mee op met als gevolg dat de helft dood was toen ik terug kwam. Ik zou mijn school graag weer uitbreiden maar ik heb geen idee wat voor soort het is, en ik kan ze in geen winkel meer vinden. Wat niet opvalt op mijn helaas vrij matige kwaliteit foto's is dat drie van de vijf vissen een zwarte aarsvin hebben, en hier zijn ze blauw maar afhankelijk van of ze in de schaduw zwemmen kunnen ze ook groenig zijn.

bak.jpg

IMG_20180326_200601129.jpg

IMG_20180326_200512755.jpg

Alvast bedankt en groeten 😀,
Henri

Gaaf aquarium! Misschien zijn het Boehlkea fredcochui?

Welkom op Aquaforum Henri hopelijk kun je de dieren vinden om zo je groepje terug uit te breiden.

Welkom

Welkom!

Vissen zijn denk ik doodgegaan door de vervuiling. Heb je een duiderlijkere foto van de vis? Ik gok op de Paracheirodon simulans😉

Wekom. Ik zit zelf aan de sundadanio te denken. Zoals er idd aangegeven wordt zullen je vissen wss zijn overleden door slechte waterwaarden. Dit verklaart mogelijk ook de vele algen in de bak

Bedankt voor de reacties! Ja de vissen waren dood nadat het filter was uitgevallen, en de rest zag er ook verschrikkelijk uit dus dat waren inderdaad slechte waterwaarden ja. Ondertussen loopt alles wel weer en zien de overlevers er weer een stuk beter uit. Ik zal eens kijken of ik ergens een beter fototoestel kan regelen, maar na googlen van de suggesties tot nu toe denk ik dat het sundadanio is, die ziet er echt precies hetzelfde uit als mijn vissen als ze in de schaduw zwemmen. Ik hoop dat ik ze ergens kan vinden 😀

Bedankt voor de reacties! Ja de vissen waren dood nadat het filter was uitgevallen, en de rest zag er ook verschrikkelijk uit dus dat waren inderdaad slechte waterwaarden ja. Ondertussen loopt alles wel weer en zien de overlevers er weer een stuk beter uit. Ik zal eens kijken of ik ergens een beter fototoestel kan regelen, maar na googlen van de suggesties tot nu toe denk ik dat het sundadanio is, die ziet er echt precies hetzelfde uit als mijn vissen als ze in de schaduw zwemmen. Ik hoop dat ik ze ergens kan vinden 😀
En anders eens vragen of ze te bestellen zijn. Bij de meeste winkels zou dat geen probleem moeten zijn, mits ze in het juiste vangseizoen zitten. Veldhuis Enschede heeft ze volgens mij op het moment wel zitten, maar weet niet of je daar in de buurt woont

Hehe niet echt, maar ik zal eens rondmailen naar speciaalzaken in de buurt

Welkom op het forum.
Is het toevallig de paracheirodon simulans?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan