Wat is er nieuw

Voorstellen

RednasNL

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2018
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sander, ik kom uit het zonnige zuiden en ben 30 jaar oud.
Dik 10 jaar geleden voor het laats een aquarium gehad maar onlangs (6maanden geleden) weer begonnen met een klein bakje.

Het betreft een fluval edge 2 en wat was dit afzien. Het slechte licht was nog niet het ergste. De toegang tot het het aquarium is een opening van 10x 15 waardoor inrichting en onderhoud voor mij een verschrikkelijke klus waren. Echter draait het aquarium goed tot mijn verbazing. Plantjes sterven niet af en alg heb ik tot op heden nog niet gehad.

Toch was de zucht naar meer en groter al vanaf week 1 aanwezig. En daarom deze week de stap genomen om een grotere bak aan te schaffen.

Via mp heb ik een bak van 80x35x45 op de kop getikt voor 30 euro met onderkast. De bak is nog geen 2 jaar oud en het kastje is zo goed als nieuw. Het aquarium zelf kwam met een binnen filter en oude lampen maar ziet er zelf goed uit, geen krassen, beschadigingen of lekken.
Ondertussen ben ik de hele week bezig geweest de techniek in orde te krijgen en dit heb ik zo goed als compleet.

- pre filter
- eheim classic 2215
- co2 installatie met magneetklep en reactor
- phillips tld 830,840 en 865 lampen
- drop checker
- lily pipe
- verwarmings element

Verder als inrichting staat nu een flink stuk hout te weken en verwacht ik vandaag de akadama klei bodem binnen te krijgen zodat deze ook nog een week kan weken.

Het idee is om een aquascape met veel beplanting en een strand te maken. Maar dit word mijn eerste bak met co2 en dus waarschijnlijk de eerste keer dat ik tegen bepaalde problemen aan ga lopen die ik eerder niet had.

Ik hoop jullie snel meer te kunnen laten zien als ik de bak in elkaar ga zetten en ga inrichten.
Verder verwacht ik nog wel de nodige problemen en hoop dat jullie mij als groentje een handje kunnen helpen.

Alvast bedankt!

welkom, het leukste is als je een nieuw topic start met je verichtingen, de ervaring leert dat voorsteltopics zelden worden terug gelezen eer men je welkom heeft geheten

Okay bedankt voor het vermelden.

Nadat ik de bak ingericht heb zal ik een nieuw topic starten met wat fotos van het proces. Dan kunnen jullie je meningen en tips loslaten 🙂

Welkom op het forum.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan