Wat is er nieuw

voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peter.l
  • Startdatum Startdatum
P

Peter.l

Guest
Beste aquarianen,

(Zeg ik dat goed?) mijn naam is peter en ik heb voor mijn verjaardag van mijn zoon een bakje gehad met wat visjes.
Vroeger hadden we thuis een groot aquarium en dat vond ik altijd wel fascinerend.
Ook die van mijn zoon vind ik prachtig, nu heb ik een iets grotere bak gekocht(jewel 60 liter) en bij daarin begonnen alles aan te leggen in het liefst Aziatische planten en vissen.
Maar dat gaat allemaal nog niet lekker, na een dag sloeg de bak wit uit, wat wel vaker gebeurt las ik maar het water stinkt naar rotte eieren maar de waterwaarden zijn perfect hoe kan dat?

Bijlagen

• Image-1.jpg
    Image-1.jpg
    110.6 KB · Weergaven: 97
Welkom Peter, in het begin zullen er meerdere dingen kunnen gebeuren, rustig laten gaan tot de bacterien hun werk gaan doen, dan verdwijnen na genoeg alle problemen vanzelf.

Welkom
Rotte eieren is zwavel waterstof, H2S.
Lijkt me sterk dat het in je aqua zit.
Ik denk dat je iets anders ruikt, zeker in een nieuw aquarium waar nog geen sprake is van rottingsprocessen in de bodem.

Welkom Peter, in het begin zullen er meerdere dingen kunnen gebeuren, rustig laten gaan tot de bacterien hun werk gaan doen, dan verdwijnen na genoeg alle problemen vanzelf.
Maar hoe kunnen alle waarden dan wel goed zijn?
De zuurstof planten laten hun kopjes hangen en verleppen, is dat normaal?, de rest van de planten blijft redelijk goed op de rode na, die verliest zijn kleur.

Rode planten hebben o.a. ijzer voeding nodig

De waardes die je met zo'n proscan meet zijn sowieso niet erg betrouwbaar en meten natuurlijk lang niet 'alles'. Wat is 'goed' in deze? Wat je meet zijn de basis dingen, meet je water uit de kraan dan zal je ook allemaal groene balkjes zien. Voor nu is het meten dan ook nog niet zo interessant. Later, na het indraaien bijvoorbeeld wordt het belangrijk dat je NO2 op 0 blijft staan en je NO3 begint te stijgen, dan weet je dat de stikstofkringloop werkt.

De zuurstof planten laten hun kopjes hangen en verleppen, is dat normaal?, de rest van de planten blijft redelijk goed op de rode na, die verliest zijn kleur.
Precies wat Daniel hierboven zegt.
Kijk b.v. naar je Co2 gehalte van 30 dat kan je alleen voor elkaar krijgen met een Co2 installatie en dan moet je hem nog heel hoog zetten, waaruit de zuiverheid van de scan blijkt.

Prima, afwachten dus en hopen dat alles beter wordt.
Maar wat doe ik met die verlepte zuurstofplant, verwijderen en een nieuwe plaatsen of laten staan?

Prima, afwachten dus en hopen dat alles beter wordt.
Maar wat doe ik met die verlepte zuurstofplant, verwijderen en een nieuwe plaatsen of laten staan?
De slechte delen eraf knippen, de onderste delen weggooien en de bovenste weer terug planten.
Of even een topic openen in "Planten" en daar ook even een foto plaatsen, dan kunnen we mee kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan