voorstellen


L

luciano

Guest
Beste mensen van dit forum, hierbij wil ik mezelf graag even voorstellen.

Mijn naam is Luciano, ik ben 28 jaar en trotse papa van 2 hele mooie dochters van bijna 1jaar en bijna 3 jaar.
Het onderwater wereldje is een plaatje voor het oog waarbij aquariums altijd mijn interesse heeft getrokken.
Echter ben ik er totaal niet in thuis.
Onze dochter van 3 is gek op vissen, en daarom heb ik toch de overstap gemaakt om van deze interesse een realiteit te maken.
Bij de dierenwinkel heb ik nu een 40L complete start kit opgehaald met een leeuwenkop sluierstaart en 4 visjes waar ik geen naam van kan herinneren. .
Inmiddels het aquarium voorzien van een extra luchtpompje.
Omdat we elke dag weer bij leren ben ik opzoek gegaan naar een forum, waarbij ik misschien nog meer kan leren over aquariums vissen etc.
 

Bijlagen

  • resultaat.jpg
    resultaat.jpg
    94.6 KB · Weergaven: 74
Welkom, ik zou je even door dit topic worstelen https://aquaforum.nl/threads/artikel-in-opbouw-houden-van-sluierstaarten.68023/ want wil je wat langer dan 1 jaar van je sluierstaart genieten kun je beter een aquarium kopen van minimaal 1 meter breed (sluierstaarten in een klein aquarium als die van jouw of een vissenkom worden max 2 jaar met veel mazzel, terwijl ze in het echt met gemak de 30 jaar aan kunnen tikken mits goed gehuisvest)
 
Hallo nicolientje,

Bedankt voor de reactie, ik zal mezelf hier eens doorheen bladeren.
Volgens de dierenwinkel waarbij ik de complete set had gekocht ging dit uitstekend samen. jammer om dan te lezen dat ik dan verkeerd geadviseerd ben door de medewerker.
Van de week zal ik eens verhaal halen, mijn vermoeden is dan ook dat er dus in het belang van verkoop gehandeld is ipv welzijn voor de vissen..
 
Met sluierstaarten zien we dat steeds weer opnieuw terugkomen helaas, ze kijken alleen naar eigen belang.
Verder zeg ik maar niks over die combi, wil je niet het plezier ontnemen.
Welkom op het forum, leuke leeftijd kids.
En hoop dat je veel leert en verstandige keuzes gaat maken.
 
ontzettend bedankt
 
Hallo nicolientje,

Bedankt voor de reactie, ik zal mezelf hier eens doorheen bladeren.
Volgens de dierenwinkel waarbij ik de complete set had gekocht ging dit uitstekend samen. jammer om dan te lezen dat ik dan verkeerd geadviseerd ben door de medewerker.
Van de week zal ik eens verhaal halen, mijn vermoeden is dan ook dat er dus in het belang van verkoop gehandeld is ipv welzijn voor de vissen..
Ja dierenwinkels kijken alleen naar hun eigen portomonee helaas, zullen waarschijnlijk ook argumenteren dat de vis groeit naar het formaat van het aquarium, iets wat overigens half waar is, want uitwendig zullen ze niet veel groeien maar inwendig groeit alles door wat dus steeds pijnlijker word voor de vis waardoor de vis dus een zeer langzame pijnlijke voortijdige dood sterft.
Zo groot worden ze als ze goe gehuisvest worden
1582232787489.png
 
zullen waarschijnlijk ook argumenteren dat de vis groeit naar het formaat van het aquarium

dit is daadwerkelijk ook verteld, ik ga van de week even terug en laat ze dit direct onder hun neus zien waarbij ik in afwachting zal vragen wat ze hiermee willen en kunnen doen
 
Je hebt in ieder geval al een eerste stap gezet door je in te gaan lezen op dit forum dus er is nog geen schade berokkend.

Denk overigens niet dat je veel gelijk zal krijgen bij de winkel

Nog 1 dingetje: luierstaarten zijn koudwater vissen dus die verwarming is niet ideaal, echter, je andere vissen zijn tropisch dus die moeten wel warm zitten. Daarom ook dat sluierstaarten beter niet gecombineerd kunnen zitten met tropische vissen want je doet altijd 1 soortje tekort
 
Een nieuwe verse start begonnen, omdat de vissen ziek werden met dood als gevolg. ditmaal bij een andere dierenwinkel..
We zijn begonnen met het compleet schoonmaken en spoelen van het aquarium waarbij we ditmaal een voedingsbodem voor planten hebben gebruikt.
Hierbij heb ik gekozen voor zwart grind als bodembedekker. nieuwe plantjes erin ditmaal zonder wattenspul..
Het aquarium heb ik voorzien van aqua safe (safe start) in de hoop een goede balans te kunnen opbouwen.
Ook zal ik het aquarium ongeveer 3 weken zonder vissen laten indraaien zodat er hopelijk een goede waterwaarden opgebouwd kan worden.
Inmiddels ook aqua teststrips gekocht om het te kunnen controleren, wel vind ik de legenda allemaal wat ingewikkeld.
ik heb een foto bijgevoegd hoe het aquarium er nu bijstaat. nu goed oriënteren op welke vissoort erin zal komen wat bij het aquarium past. denk hierbij aan maximaal 8 tot 10 visjes in het aquarium
heb er een goed gevoel bij hopelijk kunnen we straks genieten.
Wederom wil ik iedereen bedanken voor het advies en het warme welkom
 

Bijlagen

  • nieuwe start.jpg
    nieuwe start.jpg
    81 KB · Weergaven: 66
Een nieuwe verse start begonnen, omdat de vissen ziek werden met dood als gevolg. ditmaal bij een andere dierenwinkel..
We zijn begonnen met het compleet schoonmaken en spoelen van het aquarium waarbij we ditmaal een voedingsbodem voor planten hebben gebruikt.
Hierbij heb ik gekozen voor zwart grind als bodembedekker. nieuwe plantjes erin ditmaal zonder wattenspul..
Het aquarium heb ik voorzien van aqua safe (safe start) in de hoop een goede balans te kunnen opbouwen.
Ook zal ik het aquarium ongeveer 3 weken zonder vissen laten indraaien zodat er hopelijk een goede waterwaarden opgebouwd kan worden.
Inmiddels ook aqua teststrips gekocht om het te kunnen controleren, wel vind ik de legenda allemaal wat ingewikkeld.
ik heb een foto bijgevoegd hoe het aquarium er nu bijstaat. nu goed oriënteren op welke vissoort erin zal komen wat bij het aquarium past. denk hierbij aan maximaal 8 tot 10 visjes in het aquarium
heb er een goed gevoel bij hopelijk kunnen we straks genieten.
Wederom wil ik iedereen bedanken voor het advies en het warme welkom

hiermee rekening houdend met het formaat van de vis uiteraard omdat ze het zuurstof moeten delen
 
Welkom ik heb hier veel geleerd. Succes met je bakkie. Een betta kan ene leuke keus zijn.
 

Terug
Bovenaan