Wat is er nieuw

Voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nbb
  • Startdatum Startdatum
N

Nbb

Guest
Ik wil beginnen aan mijn eerste Aquarium / Aquadome. Ik wil een opstelling in een kom met de nadruk vooral op planten en wat kleine visjes en/of garnalen voor de balans. Ik wil het inrichten middels de Walstad methode.

Overal heb ik al gezocht naar een kom van ongeveer 24 liter. Het moet eigenlijk niet breder worden dan 30 cm en boven een wijde opening hebben.

Dit zou perfect zijn maar wordt niet in Nederland geleverd: https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B0068NZVIY/ref=olp_twister_child?ie=UTF8&mv_size_name=11

Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

Welkom!

Ik ben absoluut geen fan van het gebruik van een kom om eerlijk te zijn, ze zijn m.i. niet geschikt om levende wezens in te houden.
In een rechthoekig nano bakje zou je kunnen denken aan garnalen en eventueel kleine vissen zoals bijv. de boraras maculatus.

Hier op het forum kun je daar gelukkig veel goede info over vinden. Succes!

Daar doe je toch geen vissen in? mooi voor een bloemencultuurtje, maar geen huisvesting voor vissen oid..

Welkom op het AF.

Een kom is idd behoorlijk achterhaald om levende wezens in te houden en wordt eigenlijk afgeraden. Planten (makkelijke) zou prima kunnen met een klein led spotje erboven. In vierkante of iets recthoekige nano aquariums heb je wat meer opties, ik zou je dat dan ook willen aanraden.

Voor inspiratie ben je o.a. op dit forum al op het juiste adres. Kijk maar eens naar wat Akwarium of Cornelius hier post of gewoon naar andere leden.

Veel succes en plezier in de hobby en vragen altijd stellen!

Gr. Ed

Top bedankt hiervoor, ik ga verder kijken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan