Wat is er nieuw

Voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Crom
  • Startdatum Startdatum
C

Crom

Guest
Hallo, sinds een paar weken in het bezit van een Juwel Rio450 waarin inmiddels de eerste garnalen en vissen zitten.

Ben ondertussen ook begonnen met een spreadsheet om alles vast te leggen en "automatisch signalen" te krijgen. Het is nog iets in ontwikkeling maar wil het natuurlijik daarna hier graag delen.

Onderstaande tabel komt uit de spreadsheet. als je over sommige velden gaat met de cursor (in excel) krijg je teksten te zien. Dit werkt vooral bij de velden verhogen en verlagen maar ook voor uitleg van wat gemeten wordt.

OmschrijvingTemperatuurZuurtegraadAmmoniakAmmoniumNitrietNitraatHardheidCarbonaat-hardheidZuurstofKoolstof-dioxideFosfaatIjzerKoperChloor
CPHNH3NH4N02NO3GHKHO2CO2PO4FECUCL
EenheidGradenmg/lmg/lmg/lmg/lododmg/lmg/lmg/lmg/lmg/lmg/l
Min waarde206,500,0200644100,02000
Max waarde287,50,250,50,52016109400,50,50,020,02
Verlagen
Verhogen

Daarnaast is er een tabel met meetresultaten die hiermee vergelijkt. Grootste uitdaging is nu het goed kunnen meten. ben er nog niet uit welke testset het beste werkt dus tips hoor ik graag.

M.vr.gr.

Testset:
Colombo of Wesdijk (goedkopere variant verder zelfde)
JBL ook goed

• Leuk
Waarderingen: Crom
Momenteel gebruik ik de testkoffer van Wesdijk waar ik erg tevreden over ben. Hiervoor heb ik enkel de NO3 en PO4 testen van Sera gebruikt, ook over deze testen ben ik erg tevreden. Ze zijn alleen wat duurder dan de testkoffer van Wesdijk die ik momenteel gebruik.

Excuses, nog van harte welkom hier op het forum natuurlijk! :petjeaf:

• Leuk
Waarderingen: Crom
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan