Wat is er nieuw

Voorstellen

Ema

New member
Lid geworden
24 augustus 2024
Berichten
2
Leeftijd
47
Goedenavond allemaal,
In verleden heb ik aquaria gehad maar de afgelopen jaren niet meer.
Zelf vind ik voornamelijk de tropische aquaria erg mooi. Ik kan uren in een aquarium kijken en genieten van alle beweging en ontwikkelingen. Tegelijk vind ik aquarium houden erg ingewikkeld... Ingewikkelde waterwaardes, ziektes , algen....
Nu heb ik via Marktplaats een kleine aquarium overgenomen voor iemand in een zorginstelling met de gedachte om alleen garnalen te houden.
Op dit moment zitten er veel garnalen in en 2 guppen. De Aquarium zat behoorlijk vol met planten, inmiddels heb ik wat gesnoeid en wat accessoires verwijderd.
Verder zit er een klein filter in, dikke voedingsbodem en alg.
Ik zit twijfel wat ik er mee wil. Omdat de planten goed lijken te groeien en de garnalen lopen actief rond denk ik dat ik alles zo laat en hopelijk door wekelijks water verversen en minder licht uren de alg van zelf minder wordt. Ik begreep van de vorige eigenaar dat de lamp van ochtend tot avond laat aan stond.
Aan andere kant zou ik liefst willen de lelijke bodem er uit halen en opnieuw beginnen met mooie garnalen grind.
Ben wel bezorgd over de garnaaltjes en de guppen. Verder vraag ik me af of de groene steen rechts onder onder alg zit of is het soort van mos? De garnaaltjes zitten er erg graag op 🙂
Foto's voor en na snoeien...
Tips en adviezen zijn meer dan welkom..
Nederlands is niet mijn moedertaal, excuus voor eventuele spelfouten.
 

Bijlagen

  • IMG20240823160019.jpg
    IMG20240823160019.jpg
    3.7 MB · Weergaven: 33
  • IMG20240824213154.jpg
    IMG20240824213154.jpg
    3.8 MB · Weergaven: 33
Welkom op het forum en taalfoutjes daar kijken we wel doorheen hoor. Je kan voor de bak en tips een topic maken in onderhoud en inrichting.
 
Welkom op het AF. Ik zie een gezond ogend bakje, waar prima van genoten kan worden 😉.
 
Welkom hier!
 
Bedankt allemaal 🤗
 
Welkom en ik hoop dat je net zo veel leesplezier hebt als ik op di forum
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan