Voorstelling en een eerste vraag


ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Berichten
95
Leeftijd
72
Mijn nickname is ZEN in werkelijkheid Chris, ooit gedurende lange tijd aquarium gehad maar van de hobby afgestapt door aankoop van 1 verkeerde vis namelijk een kolosale grondkuiser die heel het aquarium om zeep hielp. Nu terug opnieuw een aquarium opgestart omdat ik erbij familie een heel mooie zag :).
Als het mag op dit onderdeel van het forum plaats ik al direct een vraag.
Het aquarium staat onder de Televisie en als de led verlichting van het aquarium aanstaat krijg ik met de regelmaat van een klok kortstondige ( 1 a 2 sec ) signaal onderbreking boodschap op mijn kabel televisie. Waar het toestel staat krijg ik de signaal verbinding via WIFI. Nu heb ik reeds geprobeerd om de stekker van de led verlichting op een ander stop kontakt aan te sluiten , dat geeft verbetering maar verhelpt het toch niet helemaal. Het tv toestel of de aquarium een andere plaats geven is geen optie.
Wie kan me een afdoende oplossing bieden
Alvast bedankt vr t meedenken
Chris
 
Welkom Chris,
Je vraag kan je beter even herstellen in het onderdeel verlichting, daar kijken de kenners, en dit is een zeer specifieke vraag.

 
Hi John, mooie bakken zijn dat. Bij gelegenheid als t groen wat groeit plaats ik ook wel foto. Maar ziet er nog niet echt mooi uit , te meer daar mijn kien hout gaan drijven is :)
 
Welkom, je kienhout verzwaren met een plastic zakje met zand/grind dan zinkt het sneller alsdat je het laat drijven, NIET verzwaren met stenen als dat gaat schuiven heb je een gratis voetenbad
 
Hi Antje,
Goede tip want laat een voetbad nou net zijn waarom de vorige x de hobby stopte :). Kwam wel niet door kiemhout maar wel door hout ..................de domste fout die ik wel kon maken namelijk en ............................verslijt me nou al niet direct vr een domme Belg :-- bovenaan de oude aquarium die toendertijd afgedekt werd met 2stukken glas brak ik er eentje , als tijdelijke oplossing ........................... maakte ik stuk hout weliswaar kleiner dan t originele glas om af te dekken. Nou blijkbaar niet klein genoeg . s Anderdaags morgen aquarium gebarsten en 200 liter water in de living en de vissen op apegapen. Maar terug naar het kien hout. Is een wortel met serieus grondoppervlak +/-20 cm hoog en dan een 40 cm uitlopend naar de zijkant. Enig idee hoe veel tijd zo een ding nodig heeft om onder te blijven? Heb het wel vooraf al een dag gekookt
vr gr
Chris
 
Ik vind je geen domme Belg hoor, fouten maken kan iedereen tenslotte.

De periode dat hout zinkt is vooral afhankelijk hoe oud het hout is want hoe ouder hoe grover d estructuur (door natuurlijke rotting) hoe makkelijker het water opneemt, maar er zijn gevallen bekend dat sommige stukken meerdere maanden blijven drijven
 

Terug
Bovenaan