Voorstelronde


DanielVis

Active member
Lid geworden
23 december 2019
Berichten
27
Leeftijd
25
Hallo allemaal!

Al een behoorlijke tijd lees ik mee op dit forum, en dacht, laat ik mijzelf en mijn bakken ook eens voorstellen. Mijn naam is Daniël en heb eigenlijk altijd al vissen gehad. Toen ik nog een peutertje was, hadden we een grote bak in de woonkamer staan. Na een paar jaar werden mijn ouders het onderhoud zat en heb ik doorgedramd totdat ik de 100l bak op mijn slaapkamertje mocht. Het visbestand was - achteraf gezien - echt om te janken, maar destijds vond ik het natuurlijk een prachtig aquarium. Die heeft daar een jaar of 10 gestaan.
Daarna had ik altijd wel een bakje gehad met guppy's of goudvissen (achteraf zaten die natuurlijk veel te klein, maar dat had ik nog niet door als tiener).

Op dit moment telt mijn leven 21 jaren, studeer ik nog, maar woon ik al wel samen met mijn vriend en hebben we samen 3 aquaria, die ik hieronder even zal voorstellen:

Om met de kleinste bak te beginnen. Dit is onze 25 liter bak met een betta (hij heeft Biru) en een aantal vuurgarnalen.
WhatsApp Image 2020-05-21 at 10.56.49.jpeg


Verder hebben we nog een gezelschaps, tropisch aquarium van zo'n 110 liter. Hier zitten een tiental marmerbijlzalmpjes in, een school neon tetra's, een 4-tal opgevangen guppen, en de meest komische ancistrus dolichopterus die je ooit zult tegenkomen, genaamd Freek(ie).
WhatsApp Image 2020-05-31 at 17.44.57.jpeg


Als laatste hebben we ook nog 4 sluierstaarten (en voor het moment 1 opvang-sarasa die over 2 weken naar een vijver kan) in een 160 liter aquarium. Nu hoor ik al een aantal mensen denken dat dat veel te klein is, en om hen gerust te stellen, zal ik er vast bij vertellen dat de sluiers binnen 3 weken zullen verhuizen naar een aquarium van rond de 300 liter.
WhatsApp Image 2020-05-31 at 17.40.37.jpeg
 
Welkom Daniël! Leuk dat jullie de hobby delen :)
 

Terug
Bovenaan