Vraag aan gebruikers Colombo testlab koffer/ammonia

Vulpes

Active member
Lid geworden
11 februari 2021
Berichten
36
Leeftijd
28
Afgelopen week heb ik de testkit koffer van Colombo binnengekregen en uitgeprobeerd. Omdat ik m’n aquarium aan het indraaien ben, was ik vnl benieuwd naar ammonia. Hier kreeg ik helaas een kleurloze uitslag bij. Andere uitslagen klopten wel, dus ik vermoed dat mogelijk de etiketjes van de flesjes NH3 met druppels (1,2,3) niet kloppen. Nu zag ik dat er codes staan op de flesjes zelf, bijv A7Z. Misschien heb ik dus wel de juiste flesjes maar de verkeerde etiketten/verkeerde volgorde oid. Mijn vraag was dan ook of mensen willen delen welke codes er bij hun op de flesjes van NH3 staan? Dus welke code bij welk van de flesjes (1,2,3) horen? Misschien kom er dan alsnog uit, anders ga ik de winkel/Colombo even benaderen. erg bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    112.6 KB · Weergaven: 70
Ik heb iets anders erop staan en wel op flesje 1: l nr:C1049106 en bij flesje 2 eindigt dat op 107 en bij nr 3 op 108
Dit staat op het etiket en daaronder is op het flesje ook iets gedrukt en wel op fles 1: A4S op fles 2: A5Q en op flesje 3:A6R
 
Ja dat laatste was heel lastig nog te zien inderdaad.
 
Ik heb iets anders erop staan en wel op flesje 1: l nr:C1049106 en bij flesje 2 eindigt dat op 107 en bij nr 3 op 108
Dit staat op het etiket en daaronder is op het flesje ook iets gedrukt en wel op fles 1: A4S op fles 2: A5Q en op flesje 3:A6R
Dank! Ik doelde inderdaad op die tweede genoemde codes, die staan namelijk op het flesje zelf ipv het etiket. Daar heb ik echt andere codes. Mogelijk verschilt dit ook gewoon per set, dus ik wacht nog even reacties af.
 
Ja hier heeft flesje met nummer 1 dus het laagste nummer wat op het flesje staat gedrukt. Dan doel ik op het cijfer in het midden. Wat staat er dan op flesje 1,2 en 3 bij jou?
 
Bij 1 heb ik A7Z, bij 2 A5Z en bij 3 A6Y.
 
Ja dat is niet oplopend als flesje 2 nummer A5Z heeft. Ben dan ook wel benieuwd wat andere leden hebben want het kan toeval zijn dat het hier wel oploopt.

Je test bleef blanco zeg maar, is deze niet over de datum want dat soort testen zijn vooral na opening beperkt houdbaar.
 
Ik heb de koffer even niet bij de hand, maar weet wel dat de vloeistof in minstens 1 van de potjes zelf ook al geel is en ik dacht in twee van de drie.
 
Flesje 1: 677
Flesje 2: a5z
Flesje 3: a6Y (slecht leesbaar)
 
Heb je nog wat aan de lotnummers?
 
Flesje 1: 677
Flesje 2: a5z
Flesje 3: a6Y (slecht leesbaar)
Klopt dat eerste nummer want hier staat net als bij jou in 2 en 3 er alleen een nummer in het midden in. Afgaande op deze nummers van jouw durf ik niet te zeggen dat een nummer bij een bepaald flesje hoort.
 
Flesje 1: 677
Flesje 2: a5z
Flesje 3: a6Y (slecht leesbaar)
Toch dezelfde getallen. Behalve 1 maar ik denk dat die 6 dan inderdaad een A is?
 
Heb Colombo zelf even benaderd en een van de flesjes (2) moet inderdaad gele vloeistof hebben. Die sturen ze me na. Dus dan komt het waarschijnlijk goed. Dank voor het meedenken!
 
Klopt dat eerste nummer want hier staat net als bij jou in 2 en 3 er alleen een nummer in het midden in. Afgaande op deze nummers van jouw durf ik niet te zeggen dat een nummer bij een bepaald flesje hoort.
Was ook erg slecht te lezen, zal straks nog even kijken,
 
Is het niet veel vereenvoudiger kleurloos betekend niet meetbaar
 
Is het niet veel vereenvoudiger kleurloos betekend niet meetbaar
Nou de laagste waarde op de kleurkaart is geel zeg maar dus die kleur zou het minimaal moeten hebben. Ik heb ook de Colombo test en kan me niet herinneren dat de vloeistof helder blijft maar licht geel wordt als de waarde goed is.

Edit: met de no2 test blijft die wel doorzichtig volgens mij als er geen no2 aanwezig is.
 
Heb mijn set nu voor me, maar kan niet echt codes op de flesjes zelf vinden. Maar mooi dat je al contact ze hebt gehad.

1e is bij mij heel licht geel
2e is aardig geel
3e is kleurloos
 
Terug
Bovenaan