Wat is er nieuw

vraag betreft de bodem afhevelen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MKlaassens
  • Startdatum Startdatum
M

MKlaassens

Guest
Beste mensen, zojuist mijn water ververst door middel van een opvoerpomp en tuinslang..
Nu wou ik jullie vragen hoe ik op een goede manier de bodem ook schoon kan maken..
Ik kan net met mijn handen bij de bodem komen en heb zojuist met mijn handen wat gewapperd zodat het vuil omhoog kwam en deels eruit gepompt werd, maar zijn hier betere manieren voor? want de pomp komt zo natuurlijk wel vol met troep te zitten
 
Geen pomp gebruiken, als de uitloop van de slang laag ligt zal door middel van wat aanzuigen de afzuiging vanzelf tot stand komen.
 
de uitloop ligt zeker 60 cm lager dan de bodem van de tank, maar de afstand die deze moet overbruggen is zo'n 10m.. maakt dit dan nog uit?
 
In principe niet, nee. de werking blijft gelijk alleen is de weg wat langer, bij mij is dat een meter of 5.
 
Bij de bak heb ik een Eheim bocht, met roostertje,

Als je wappert, wordt dat gelijk opgezogen. en af gevoerd.

Met het vullen wordt de uitstroom gebroken.
 
oke oke, dan zou het een stuk makkelijker worden om het vuil van de bodem kwijt te raken
 
Heb ik een extra binnenfilter voor. De Aquael 500.
Die blaast naar de aanzuig.
En zuigt ook vuil op.
 
Aan de kant welke in de bak gaat heb ik een 60 cm pvc pijp / electra, gestopt, dat is makkelijk sturen en bewegen.
 
326317_0_82_20160710_22.jpg


Het korfje is ervoor dat als ik klaar ben met afhevelen ik deze zo in de bak kan laten hangen zonder dat ik bang hoef te zijn dat er een vis mee gaat.
 
Zo n soortgelijk korfje gebruik ik ook en dat werkt perfect.
 
Voor garnalen nog te grof.
En de jonge sturi,s schieten zo naar binnen.
 
Maikel heeft geen garnalen Bertus 😉
 
Ik ook niet. 😀
Oja, toch wel. daarom die gaasjes. :thumbs:

En de jonge sturi,s. 1 cm.
 
daar hoef ik indd niet bang voor te zijn 🙂

Ik ga morgen gelijk even wat pvc halen want dit is wel ideaal voor bij mij in de bak

THX allemaal!
 
Het garnalenvirus is wel besmettelijk hoor 😉.
 
Komt wel goed, denk ik.
 
ik heb nog een klein bakje van enkele cm staan waar ik niks mee doe, ik heb er al wel over na lopen denken maar ik twijfel nog een beetje haha

Ik wil mijn aandacht eerst maar eens goed geven aan de nieuwe bak en deze ook een mooi inrichten.. ik kan hier in de buurt alleen nog geen mooie grote stukken hout vinden, ik lees ook wel veel over zelf takken plukken , maar ik heb echt geen idee welke boom ik moet hebben haha
 
MKlaassens zei:
daar hoef ik indd niet bang voor te zijn 🙂

Ik ga morgen gelijk even wat pvc halen want dit is wel ideaal voor bij mij in de bak

THX allemaal!

Er zijn 2 maten van electrabuis, neem de dikste mee ( ik weet niet de exacte maat) deze past met wat moeite over de groene tuinslang heen.
 
top! zal ik doen!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan